جمعه 14 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه فرارو

سیاسی وب‌گاه فرارو

نماینده تهران در مجلس به توئیت انتقادی سخنگوی شورای نگهبان در مورد نظارت استصوابی واکنش نشان داد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت تعدادی از دریادلان نیروی دریایی ارتش در حادثه ناو کنارک پیامی صادر کرد.

قاضی‌پور گفت: حقوقدانان شورای نگهبان در صداوسیما به ما می‌گوید فاسد اما صداوسیما به ما ظلم کرد و اجازه نمی‌دهند از خودمان دفاع کنیم.

مجلس شورای اسلامی با اصلاحاتی در قانون آیین نامه داخلی تصویب کرد: چنانچه اعضای حقوقدان شورای نگهبان به عنوان منتخبان مجلس در طول تصدی مسئولیت فاقد شرایط قانونی برای ادامه کار در منصب خود شوند، ادامه مسئولیت آنان با اعتراض 25 تن از نمایندگان مجلس در هیاتی خاص رسیدگی می‌شود.

نامه رئیس جمهوری اسلامی ایران برای امیر کویت توسط سفیر کشورمان تسلیم معاون وزیر امور خارجه این کشور شد.

سجاد عابدی فعال رسانه ای خبر درگذشت اردشیر زاهدی وزیر خارجه ایران در قبل از انقلاب را تکذیب کرد.

معاون رئیس جمهور آمریکا به دلیل ابتلای دستیارش به ویروس کرونا تحت قرنطینه خانگی قرار گرفت و موقتا از بقیه کارکنان کاخ سفید جدا شد.

وزرای خارجه ایران و افغانستان توافق کردند تا با تشکیل هیاتی مشترک، حادثه به وقوع پیوسته در مرز مشترک دو کشور را مورد رسیدگی قرار دهند.

تعداد شهدای این حادثه 19 تن بوده و تعداد مجروحان نیز 15 نفر است که در وضعیت مناسبی به سر می‌برند.

از نماینده‌ای که به تندخویی و پرخاشگری شهره است، انتظار رعایت شئون نمایندگی و حفظ اعتبار مجلس نمی‌رود؛ لکن از رسانه‌ها و مطبوعات انتظار می‌رود با انتشار مطالب صحیح و عالمانه در هدایت درست افکار عمومی نقش صحیح ایفا نمایند.

در مجموع هر کدام از نمایندگان مجلس به جز حقوق ماهانه، بین 19 تا 22 میلیون تومان بابت پرداخت هزینه‌های جاری و موارد دیگر دریافت می‌کنند. به تعبیر دیگر هر نماینده مجلس از دو محل حقوق ماهانه و پرداخت هزینه‌ها، ماهانه بین 31 تا 34 میلیون و در مجموع امسال بین 372 تا 408 میلیون تومان دریافتی خواهد داشت.

حرفهای جنجالی احسان علیخانی جلوی وزیر بهداشت در ارتباط لایو اینستاگرامی درباره ادرار شتر و روغن بنفشه و مصرف الکل و تریاک، برای پیشگیری یا درمان کرونا!

رئیس جمهور با بیان اینکه از 25 فروردین و گذشت دوره پیک بیماری، آمار فوت شدگان کشور عملا همانند قبل از 25 اسفند یعنی شروع پیک این بیماری، از 3 رقمی به دو رقمی رسید، گفت: در دوره مبارزه با کرونا نگذاشتیم در کشور ما برخلاف بسیاری از کشور‌ها از جمله آمریکا اولویت نان یا جان به راه بیفتد و خیلی حساب‌شده هم حفظ سلامت مردم و هم توجه ویژه به نان و اقتصاد مردم در اولویت قرار گرفتند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه باید حقوق عامه به مردم آموزش داده شود، گفت: چرا از آذر ماه این بیماری در کشور ما بوده و ما از بهمن ماه متوجه شدیم، این حقی است که مردم باید مطالبه کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با تجلیل از رفتار متین و صبورانه ملت در برخورد با قضیه کرونا گفتند: وقوع چنین حوادثی معمولا نگرانی‌هایی درباره مصارف زندگی به وجود می‌آورد و ممکن است همچنان که در برخی کشورها در حمله به فروشگاه‌ها دیدیم باعث رفتارهایی خاص شود اما این‌گونه رفتارها در ایران عزیز مطلقا دیده نشد و مردم با متانت و بردباری در این زمینه نیز انصافا خوش درخشیدند.

سخنگوی دولت گفت: بدون هیچ پیش‌شرطی آمادگی برای تبادل همه زندانیان و گفتگو برای آزادی آنان وجود دارد، اما این دولت آمریکا بوده که تاکنون از پاسخ خودداری کرده است.