جمعه 14 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه فرارو

سیاسی وب‌گاه فرارو

"قانون گفته فرد باید التزام عملی به اسلام و قانون اساسی داشته باشد. یا حتی بحث سوءشهرت. نداشتن سوءشهرت در حوزه انتخابیه، یعنی سوءشهرت به مسائل رانت‌خواری، باندبازی، زدوبندهای مالی و مسائل اخلاقی نداشته باشد. این هم نباید در محکمه‌ای به اثبات برسد، زیرا قانون این را مقرر کرده است. همان قانونی که مجلس تصویب کرده است."

وزیر کشور گفت: یک گروه از رسانه‌ها، آنهایی هستند که با مبنا و ریشه خارج از کشور فعالیت دارند. رویکرد عمده این رسانه‌ها، برخورد منفی به منظور تضعیف بازار سرمایه است. آنها با پخش اطلاعات، سینگالها و داده‌هایی تلاش دارند این بازار را بی ثبات نشان دهند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی از سوی افراد به ویژه در زمان‌های پیک ترددهای درون شهری ضروری است.

موسوی گفت: طرح اتهامات واهی علیه نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران که همیشه با رافت اسلامی با خیل عظیم عابرین غیر مجاز افغانستانی مواجه هستند، از سوی مقامات یا رسانه‌های دولت‌های ثالث که سیاست همیشگی آنها بهره‌گیری از هر فرصتی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران و کارشکنی در روابط خوب دو دولت همسایه بوده است، البته موجب تعجب و شگفتی نیست.

به دنبال برکناری رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و تعیین سرپرست برای این وزارت خانه از سوی رئیس جمهوری و در واکنش به نامه‌ای که از سوی رحمانی در این زمینه منتشر شده است، روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهوری جوابیه‌ای صادر کرد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در سخنانی باردیگر ادعاها و اتهامات مقامات آمریکایی علیه ایران را تکرار کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به شهادت تعدادی از دریادلان نیروی دریایی ارتش در حادثه شناور کنارک، تصریح کرد: با بسیج کلیه امکانات و منابع انسانی و فنی رسیدگی به ابعاد حادثه و تجسس و نجات مصدومین با جدیت ادامه دارد.

تولیت‌های آستان‌های مقدس کشور با صدور بیانیه‌ای مشترک در خصوص برگزاری مراسم شب‌های قدر، آمادگی این اماکن دینی را برای فراهم کردن زمینه استفاده مردم از فرصت معنوی شب‌های قدر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام کردند.

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت شهادت جمعی از دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سانحه ناگوار و دلخراش برای یک فروند شناور این نیرو، برای شهدای سانحه علو درجات و برای مجروحان سلامتی و شفای عاجل مسألت کرد.

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت که امروز برکنار شد، در نامه ای به حسن روحانی رئیس جمهور دلیل برکناری خود را مخالفت مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی اعلام کرد.

ابراهیم رئیسی در دیدار با وزیر صنعت گفت: با توجه به اختیارات اعطایی از سوی شورای عالی هماهنگی اقتصادی به وزارت صمت باید از سوی این وزارت خانه تدابیری اتخاذ شود که در ایام شیوع بیماری کرونا و مشکلات ناشی از آن به هیچ عنوان مشکل جدیدی برای مردم ایجاد نشود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین اظهار کرد: آقای ظریف همچنین گفت که مبادله زندانیان و بازداشت شدگان بین ایران و آمریکا مشکلی ندارد و نیاز به مذاکره نداریم و ما اصلا مذاکره‌ای با آمریکا نخواهیم داشت،

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر سید محمد خاتمی رئیس جمهور دولت اصلاحات اظهار کرد: برخی رسانه‌ها به جای اینکه از سخنان دلسوزانه وی که واقعا برای تقویت نظام بود، استقبال کنند، بیشتر آن را تضعیف می‌کنند.

رییس قوه قضاییه بر این نکته که مبارزه با قاچاق کالا امروز هم و غم همه دستگاه ها در کشور باشد تاکید کرد.

وزیر امور خارجه در واکنش به حادثه ناو کنارک یک دلنوشته منتشر کرد.

اسامی شهدای عالی مقام نیروی دریایی ارتش در حادثه روز گذشته برای شناور کنارک به فیض عظیم شهادت نائل آمدند، اعلام شد.