شنبه 15 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه فرارو

سیاسی وب‌گاه فرارو

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: نظارت استصوابی بر اساس مصوبه مجلس، نظارت قانونی است. اجرای آن حاکمیت قانون است و مخالفت با آن فرار از قانون و آنارشیسم!

در ادوار اخیر مجلس برای تصرف مناصب قدرت در مجلس، نمایندگانی به ضیافت‌های اشرافی در مکان‌های گران‌قیمت دعوت می‌شدند که میزبان یا میزبانان از نمایندگان جاه‌طلب گدای رأی بودند که ظاهرا در این دوره نیز تکرار می‌شود.

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات 21 متهم به اخلال در نظام اقتصادی به ریاست قاضی موحد برگزار شد.

ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در محضر مقام معظم رهبری از طریق ویدیوکنفرانس و با حضور رییس جمهور و اعضای این ستاد در حال برگزاریست.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی مخالفت و آن را از دستور کار مجلس خارج کردند.

روحانی گفت: کرونا اخلاق ناسالم دارد گاهی می‌تواند، یک جمعی را به جماعت ناسالم تبدیل کند با بدان بنشیند و بد بشود و یا با خوبان بنشیند و خوب بشود این ویروس به ما نشان می‌دهد یک ویروس نهان و پنهانی که میلیارد‌ها این ویروس جمع کنی چیزی نیست که از لحاظ وزنی و یا حجمی که بتواند قابل ذکر بشود، اما می‌بینید همین ویروس از یک نقطه‌ای شروع کرد و سراسر جهان را درگیر کرده است به طوری که اکنون کشوری...

هیئت قضات شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران بعد از پایان جلسه دادگاه وارد شور شدند و نجفی را با توجه به اینکه اولیای‌دم اعلام گذشت کرده و رضایت داده بودند و قصاص از نجفی ساقط شده بود، به حبس طولانی‌مدت محکوم کردند.

شب گذشته جمعه 19 اردیبهشت، برنامه «دورهمی» با اجرای مهران مدیری، میزبان علیرضا افتخاری خواننده موسیقی ایرانی بود. افتخاری در این برنامه، سیاسی بودنش را رد کرد و ماجرای بغل کردن محمود احمدی‌نژاد را یک اتفاق دانست.

با تصویب شورای عالی هماهنگی اقتصادی مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات برارزش افزوده دوره چهارم سال 98 و سررسید پرداخت آن برای کلیه مودیان مالیاتی تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال تعیین شد.

به شما و آقای کدخدایی - که از همان ابتدا از این طرح ابراز نگرانی کرد - حق می‌دهم که نگران باشید، چرا که سال‌ها مطلق العنان تحت عنوان مبهم «نظارت استصوابی» هر کاری که خواسته اید کرده اید و اکنون بناست این نظارت بر اساس معیار‌های مشخص انجام شود.

به گمانم اگر اصلاح‌طلبان می‌خواهند که کماکان به صورت منسجم و واحد تصمیم بگیرند، باید راه آن را از طریق گفت‌وگوی آزاد پیدا کنند. در عین حال راه را باز بگذارند که دیگران اگر قانع نشدند مسیر خود را بروند، بدون اینکه انگ و برچسب به آن‌ها زده شود. ولی اگر گروهی هم پیدا شد که راه خود را جدا کرد و رفت، دیگر حق ندارد در صورت شکست تقصیر را به گردن دیگران بیندازد که چرا با ما همراهی نکردید؟ خلاصه...

وزیر امور خارجه ایران در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، موارد نقض تعهدات بین‌المللی آمریکا و قطعنامه شورای امنیت با خروج واشنگتن از برجام را گوشزد کرد و خواستار حفظ اعتبار این نهاد بین‌المللی شد.

علوی تبار: علل و عوامل ناکامی اصلاح‌طلبان متنوع و گوناگون است. برای حل مشکلات در سطح ملی و چه در سطح اصلاح‌طلبان، هیچ راه‌حل دوشبه‌ای وجود ندارد، اما مشکل بدون راه‌حل هم نداریم. وضعیت آینده را میزان آگاهی، اراده و همبستگی ما تعیین خواهد کرد.

در مشهد ما در پارک علم و فناوری دارند دستگاه‌های تنفس می‌سازند، به‌زودی به تولید انبوه می‌رسد و حتی ممکن است به صادرات نیز برسد، دستگاهی که قبل از بیماری کرونا در بیمارستان‌ها و آی‌سی‌یو‌ها دچار کمبود بودیم و الآن عزیزان ما درصدد تولیدش برآمدند.

سینا کمالخانی منتخب تفرش در انتخابات یازدهم به ماجرای عدم راهیابی اش به مجلس به دلیل مدرک تحصیلی جعلی واکنش نشان داد.