شنبه 15 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه فرارو

سیاسی وب‌گاه فرارو

پدر سعید جلیلی به دلیل نارسایی دستگاه گوارش درگذشت.

دبیر شورای نگهبان گفت: در حالی که ما مدت‌ها و پیش از برگزاری انتخابات اخیر، درباره اصلاح قانون انتخابات فریاد زدیم و مطالبه کردیم، اما مجلس محترم هیچ توجهی به این امر نکرد و حالا و در روز‌های پایانی خود تازه به فکر اصلاح قانون انتخابات آن هم با این کیفیت افتاده است.

رئیس جمهور گفت: آنچه امروز آمریکایی درباره به تحریم تسلیحاتی بحث می‌کنند، باید بدانند جز لاینفک برجام است و اگر بنا باشد که این تحریم‌ها تحت هر شرایطی بازگردد، پاسخ ما پاراگراف آخر نامه‌ای است که من به سران 4+1 نوشتم. آن‌ها می‌دانند که چنین خطایی را مرتکب شوند چه عواقب وخیمی برای آن‌ها دارد و چه شکست تاریخی برای آن‌ها خواهد بود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از احضار مجددش به دادگاه انقلاب خبر داد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در توئیتی تصریح کرد که برجام بخشی از قطعنامه 2231 شورای امنیت است و این مصوبه شورای امنیت بدون توافق هسته‌ای وجود نمی‌داشت.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه مدرک تحصیلی تعدادی از منتخبان مجلس یازدهم از گیلان مشکل دارد از نهاد‌ها و دستگاه‌های ناظر و اجرایی بر انتخابات خواست اقدامات لازم را در این باره انجام دهند.

وزیر کشور مقصر اصلی حوادث آبان است که در آن مدت افراد زیادی کشته شدند. ما هم بر سر این موضوع محکم ایستاده بودیم تا از حد نصاب نیفتد. از آقای لاریجانی با وجود اینکه داماد ما هم هستند انتقاد داریم، ولی اجازه ندادند که این کار انجام شود. ابتدا به ما گفته شد اکنون شرایط مناسبی برای این موضوع نیست و آن را به بعد از انتخابات موکول کنید. حالا هم گفتند این موضوع به دلیل کرونا عقب بیفتد. حال...

سخنگوی دستگاه قضایی کشور با اشاره به دستگیری دانشجویان روز‌های اخیر گفت: دو دانشجوی بازداشت شده به گروه‌های ضد انقلاب و منافقین وصل شده بودند.

برخلاف علی لاریجانی که خودش را تقریبا بی‌رقیب می‌دید؛ اما کار برای قالیباف بسیار سخت‌تر است. گفته شده بود که قالیباف در سفر اخیر خود به استان خوزستان به دنبال رأی 18 نماینده این استان بوده است.

سخنگوی قوه قضاییه از صدور صدور رای محکومیت 7 نفر دیگر از متهمان بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد.

نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات حسن خویی و 20 متهم دیگر در شعبه یک دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی به ریاست قاضی موحدی آزاد برگزار شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از تأیید کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مبنی بر تخلف در نحوه جذب حسین فریدون برای تحصیل در مقطع دکترا، پرونده او را به قوه قضائیه ارجاع دادند.

منتخب مردم قم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه برنامه تحول مجلس را دنبال خواهد کرد، اعلام کرد که برای حفظ انسجام نیروهای انقلاب کاندیدای ریاست مجلس نمی‌شود.

معاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت "در حال حاضر حدود پنج نفر به اتهام فعالیت‌های نظامی و دفاعی و بهانه‌های بیهوده اسیر و بازداشت شدند.

نماینده دادستان گفت: سوء نیت در همان پیام ارسالی به ساغر کسرائی قابل تشخیص است، شما رسانه نبودید زیرا رسانه با سرویس جاسوسی خارجی ارتباط نمی‌گیرد و به مسئول میز براندازی در کنگره امریکا پیام نمی‌دهد.

رییس‌جمهور گفت: در نتیجه اقدامات‌مان تاکنون موفق شده‌ایم که از شیوع کرونا ویروس در بسیاری از شهرها و مناطق ایران به شکل موثری جلوگیری کنیم.