پنج‌شنبه 19 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه گسترش

بازاریابی صنایع دستی برای صادرات از چند جهت نسبت به بازاریابی سایر کالاها متفاوت خواهد بود.

خبرگزاری مهر

رشت - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از مرمت و بازسازی مسجد تاریخی جورشر لشت نشاء خبر داد و گفت: مردم در حفاظت و صیانت از بناهای تاریخی مشارکت کنند.

خبرگزاری تسنیم

معاون اشتغال وزارت کار درباره بیمه مشاغل خانگی گفت: الزام بیمه برای مشاغل خانگی نداریم چون یک شغل به صورت خویش‌فرمایی در خانه و منزل ایجاد می‌شود. اگر خود فرد داوطلب بود می‌تواند از بیمه‌های موجود مانند تأمین اجتماعی و سایر بیمه‌ها استفاده کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

زمانی که از تهاجم شناختی دشمن سخن می‌گوییم، باید بدانیم که بخش عمده‌ای از تلاش دشمن در همین «امیدزدایی» و «سیاه‌نمایی در ترسیم آینده» است.

وب‌گاه گسترش

صنایع‌دستی یعنی مجموعه‌ای که به‌وسیله مواد اولیه بومی با دست و ابزار موردنیاز ساخته می‌شوند و انتقال‌دهنده فرهنگ و تمدن هستند.

وب‌گاه گسترش

عاطفه خسروی - سردبیر

خبرگزاری تسنیم

مدیر عامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف با اشاره به اینکه جمعیتی حدود 6میلیون نفر از طریق فرش ارتزاق می کنند گفت: فرش دستباف یک کالا نیست بلکه شغلی مکمل کشاورزی و دامپروری است، اما حال بافنده فرش، رنگرز، صادرکننده و فروشنده خوب نیست.

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه هم میهن نوشت: شستا به‌رغم گردش مالی قابل‌توجه، در ماه‌های اخیر دچار رکود سنگینی در فعالیت های حرفه‌ای خود شده و بررسی صورت‌های مالی شرکت شستا و هلدینگ زیرمجموعه‌اش نشان می‌دهد که وضعیت تجاری و دادوستد شرکت‌ها در دوره مالی 9ماهه سال گذشته شرایط مناسبی نداشته و مجموع دارایی‌های این شرکت‌ها کاهش معناداری داشته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سیدحسین علوی، خواهرزاده مدیرمسئول روزنامه کیهان، به سمت مدیر مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد منصوب شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: محمودصادقی نماینده سابق مجلس به روزنامه اعتماد چالش های انتخابات آتی را مورد بررسی قرار داد.

وب‌گاه ورزش سه

بهزاد نوشادی از زوایای علمی و براساس تجربه خود، سعی کرده به موضوع بحث‌برانگیز اخیر در فوتبال ایران پاسخ بدهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای صحنه خوانندگانی که ادعا می‌شد دچار محدودیت هستند یا حتی خودشان اینطور فکر می‌کردند خبر داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

چهارشنبه، روز جشن گرفتن در اینتر میامی بود؛ و البته یک شوک بزرگ برای فوتبال جهان. لیونل مسی انتخاب خود را انجام داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ابراهیم کالین، محقق مطالعات اسلامی اخیرا از سوی اردوغان به‌عنوان رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه برگزیده شده است. او دکترای خود را در فلسفه اسلامی از دانشگاه جورج واشنگتن زیر نظر «سید حسین نصر» دریافت کرد. کالین که در مکتب سید حسین نصر شاگردی کرده است، همچون استادش پیرو فلسفه صدرایی است. او به همراه استادش کتابی را درباره ملاصدرا به عربی ترجمه کرده است.

وب‌گاه عصر ایران

کاشیان یکی از نخستین هنرمندان ایرانی بود که آثارش به حراج کریستیز راه یافت.