چهارشنبه 18 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه عصر ایران

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حاشیه‌نشینی یکی از مباحث و موضوعاتی است که در صدر مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی قرار دارد؛ این مساله اغلب در کشور و شهر‌هایی که برنامه‌ریزی مطلوب جمعیتی و شهری ندارند، رخ می‌دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در مناطق حاشیه نشین فقر، بیکاری، اعتیاد، فروش موادمخدر، دعوا و درگیری، سرقت، قاچاق، انواع بیماری‌ها، انحرافات شدید اخلاقی بیشتر به چشم می‌خورد...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرنگی خبرگزاری دانشجو، با پایان سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، آمار فروش انتشارات چاپ و نشر بین الملل، انتشارات امیرکبیر، انتشارات سوره مهر و انتشارات صاد اعلام شد که نشان می‌دهد در مجموع نزدیک به 93 هزار جلد کتاب با رقمی معادل 8 میلیارد تومان در بخش‌های حضوری و مجازی به فروش رسیده که حکایت از افزایش 48 درصدی فروش تعداد نسخه‌های کتاب دارد؛ فروش ریالی...

وب‌گاه عرشه آنلاین

سلطان هیثم پادشاه عمان که در سفر رسمی در تهران به سر می برد یکشنبه شب در ضیافت شام به میزبانی سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری حاضر شد.

وب‌گاه فرارو

محسن نژاد، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس تخریب 15 پلاک از بافت تاریخی را تکذیب کرد و گفت: تنها یک خانه آن هم به دلیل خالی از سکنه بودن مورد سرقت قرار گرفته است.

خبرگزاری تسنیم

رئیس پژوهشکده تالاب بین‌المللی هامون گفت: خشکی دریاچه هامون در سال 1378، روی همه جوانب زندگی مردم سیستان تأثیر منفی گذاشت و به‌ویژه اقتصاد و معیشت آنها را تحت تأثیر قرار داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سلطان عمان در ضیافت شام برپا شده از سوی رئیسی شرکت کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

عصرایران نوشت: سلطان همچنین بر خلاف مراسم استقبال عصر یکشنبه که عمامه سفید رنگ به سر داشت؛ در ضیافت، عمامه بنفش و قرمز رنگ داشت. این رنگ عمامه، مخصوص اعضای خانواده پادشاهی / حاکم (خانواده آل بو سعید) است.

خبرگزاری دانشجو

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرگزاری دانشجو گفت: احکام بازدارنده جدی در خصوص کشف حجاب در لایحه حجاب و عفاف دیده نشده است. احمد راستینه افزود: بخش‌هایی از لایحه حجاب و عفاف ضعیف است به خصوص هیچ بندی در رابطه با دستگاه‌های فرهنگی مسئول اقناع و آموزش در حوزه حجاب نیامده است. وی ادامه داد: ارائه لایحه توسط دولت و قوه قضائیه یک گام مثبت و رو به جلوست؛ امیدواریم هر چه زودتر در...

خبرگزاری مهر

در 20 سال اخیر، هرچند تبادلات تجاری بین ایران و عمان روند صعودی به خود گرفته است، اما این روند به شدت پرنوسان و ناپایدار بوده و باید برای بهبود عملکرد در این بخش تدابیر جدی اندیشیده شود.

وب‌گاه عصر ایران

هاوکینگ عمیقا امیدوار بود انسان از پس شناخت قوانین این جهان سه‌بعدی برآید. او معتقد بود یافته‌های کنونیِ "علم" دال بر این است که جهان بر اساس "شانس" آغاز شده؛ نظری که مخالفان قابل توجهی دارد. اگرچه بسیاری از این مخالفان چیزی از علم نمی‌دانند و صرفا عقاید اسلاف خود را به ارث برده‌اند.

وب‌گاه مشرق نیوز

بررسی اطلاعات مربوط به تسهیلات اعطایی بانک‌های کشور به کارکنان خود نشان می‌دهد از مجموع 30 بانک و موسسه اعتباری که اطلاعات منتشره داشتند، حجم کل تسهیلات به 164 هزار و 263 میلیارد تومان می‌رسد.

خبرگزاری تسنیم

خواننده گروه اعزامی به فستیوال بین‌المللی تئاتر صحرایی در تونس معتقد است که میانِ بازیگر تئاتر و بازیگر تعزیه تفاوت عمیقی وجود دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش جوانی پرتحرک، باانگیزه و علاقه‌مند به کار است و می‌تواند با نگاه تحولی، برنامه منسجم و نیروهای کارآمد این وزارتخانه را به اهداف مدنظر نزدیک کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سلطان و اعضای هیات همراه در مراسم استقبال عصر یکشنبه، عبای طوسی رنگ به تن داشتند.

وب‌گاه فرارو

یکی از کشتی‌گیران افغان هدیه جالبی به حسن یزدانی اهدا کرد.