چهارشنبه 18 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقدامات مهمی می‌توان برای درک حجاب و عمل به آن در جامعه انجام داد و خانواده و مسئولان فرهنگی باید به آن توجه ویژه‌ای کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سلطان همچنین بر خلاف مراسم استقبال عصر یکشنبه که عمامه سفید رنگ به سر داشت؛ در ضیافت، عمامه بنفش و قرمز رنگ داشت. این رنگ عمامه، مخصوص اعضای خانواده پادشاهی / حاکم (خانواده آل بو سعید) است.

وب‌گاه عصر ایران

سلطان همچنین بر خلاف مراسم استقبال عصر یکشنبه که عمامه سفید رنگ به سر داشت؛ در ضیافت، عمامه بنفش و قرمز رنگ داشت. این رنگ عمامه، مخصوص اعضای خانواده پادشاهی / حاکم (خانواده آل بو سعید) است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روز شنبه بار دیگر شاهد تنش میان جمهوری اسلامی ایران و طالبان بودیم؛ تنشی که تاکنون و بر اساس اخبار رسمی منجر به شهادت یک مرزبان و مجروح شدن دو مرزبان دیگر شده است. اما ماجرا از آنجا آغاز شد که دو کشاورز زابلی برای رسیدگی به زمین‌های خود در کنار رود هیرمند به پشت دیوارهایی که در سال 1375 و برای جلوگیری از تردد کاروان‌های حمل مواد مخدر کشیده شده بود، رفتند. اما طالبان به این دو کشاورز...

خبرگزاری تسنیم

جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی از ششم تا یازدهم مهرماه 1402به دبیری احمد جولایی برگزار خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم

در لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب میان مردم عادی و چهره‌های مطرح، تفاوت‌هایی در نظر گرفته شده و افراد شناخته‌شده در صورت تخلف، طبق قانون با جریمه و محرومیت‌های اجتماعی شدیدتری مواجه خواهند شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

دکتر محقق داماد: حکیمان باید جامعه دینی را از جهل نجات دهند. اندیشه‌ورزی براساس استدلال، برهان و جامعه را آشنا با خِرد کردن، کار حکیمان است و خِرد دینداری کردن و دینداری خرد ورزانه از ویژگی‌های حکیمان است.

وب‌گاه خبر آنلاین

جماران نوشت: عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: برخی از جریان سازی های اخیر برای عمده کردن مباحث حاشیه ای را یک روند خطرناک می دانم. شیوه غیر متعارف دولت فعلی برای تدوین برنامه هفتم نشان می دهد که گویا برخی در حال فراهم کردن نان برای مافیاها هستند؟! برای اولین بار شاهد هستیم سندی تدوین شده که در آن مشارکت دستگاه ها، مناطق و بخش ها از شکل گیری این سند حذف شده است لذا این شیوه...

وب‌گاه الف

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت که احتمالا هنوز دولت و قوه قضاییه به جمع‌بندی درباره لایحه عفاف و حجاب نرسیده‌اند، لذا لازم است دولت این موضوع را سریعا تعیین تکلیف کند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

واکنش فرشاد مومنی به پیش نویس برنامه هفتم توسعه: می‌خواهند برای مافیاها نان فراهم کنند؟! موارد مشکوک و استمراردهنده بحران‌های موجود در این سند دیده می‌شود / باید وضعیت فوق‌العاده اعلام شود

وب‌گاه فرارو

رضا داوری اردکانی، استاد برجسته فلسفه گفت: فیلسوف فقط به مباحث انتزاعی نمی‌پردازد بلکه فلسفه معتقد است که چیز‌ها نظم و سامانی دارند و اگر دچار پریشانی و آشوب شوند چیزی نیستند که بمانند. فلسفه پاسدار وجود است و جهان تفوق و پریشانی از نظم دور است. فلسفه به معنای تفکر باید باشد تا کار‌ها را تذکر دهد. البته اگر نباشد پریشانی و ندانم کاری همه جا را فرامی‌گیرد.