دوشنبه 16 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه خبر آنلاین

جماران نوشت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم و سخنگوی دولت دوازدهم گفت: قضایای 96 علیه دولت روحانی با انگیزه سیاسی از مشهد شروع شد که مثل اثر بومرنگ به کل سیستم برگشت... همان موقع در دولت این صحبت را کردم که خیابان‌های 98 حاشیه‌نشینان و فرودستان شهری بودند که حاصل ناامیدی از آینده بهتر بود. یعنی فقط بنزین نبود. یعنی مثل مرحوم مهسا که عامل شد و اثر پروانه‌ای شد، آنجا هم بنزین...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، امیرارسلان حسین زاده دبیر علمی جشنواره عکس، گرافیک و نقاشی مدرسه در مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به برگزیدگان که عصر روز جمعه در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد، بیان داشت: این جشنواره از سال 98 آغاز به کار کرد و امسال چهارمین دوره برگزاری جشنواره عکس، گرافیک و نقاشی مدرسه است. وی با بیان اینکه امسال سال نخست برگزاری این جشنواره به صورت بین المللی...

وب‌گاه مشرق نیوز

رییس جمهور در سفر به استان خوزستان هم دیدار خود را با مردم خونگرم این استان تازه کرد و هم چند طرح مهم زیربنایی و اشتغالزایی را افتتاح کرد تا این استان راهبردی بر مدار پیشرفت باشد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر علمی جشنواره عکس، گرافیک و نقاشی مدرسه با اشاره به اینکه همه دانش آموزان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، گفت: زمینه جذب این افراد بعد از برگزیده شدن در حوزه های مختلف فراهم است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایران تئاتر نوشت: اردیبهشت 1402 در مجموعه‌های تئاتر شهر، تالار وحدت، تماشاخانه سنگلج، برج آزادی، تماشاخانه ایرانشهر، خانه نمایش دا، تماشاخانه ملک، تالار مولوی، عمارت نوفل‌لوشاتو، عمارت ارغوان، تماشاخانه حیایی، خانه هنرمندان ایران، تالار حافظ و پردیس تئاتر تهران، 34 اثر نمایشی برای بزرگسالان روی صحنه خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم

رضا بدرالسماء هنرمند مطرح رشته نگارگری می‌گوید پیش از انقلاب اسلامی شمار بانوان هنرمند بسیار کم بود اما پس از انقلاب، بانوان بسیاری به هنرهای تجسمی به‌خصوص نگارگری علاقه‌مند شدند.

وب‌گاه خبر آنلاین

«قسمت مهم موسیقی ما موسیقی تک‌نوازی و ارائه شعر است که نباید اجازه دهیم از بین برود؛ اما از آنجایی که ما ایرانی‌ها گروه‌نوازی را بیشتر دوست داشتیم، آن‌قدر به آن اهمیت دادیم که آرام‌آرام با بزرگ شدن گروه‌های موسیقی، موسیقی سنتی به موسیقی پاپ تبدیل شد. ای‌کاش خوانندگان خوب موسیقی کلاسیک ایرانی، در کنار آثار پاپی که اجرا می‌کنند زمانی را هم به اجرای ردیفی و دستگاهی - بدون ترس از اینکه...

خبرگزاری مهر

رئیس دانشگاه تهران با توجه به عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای و همچنین تجربه موفق اجلاسیه دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه، پیشنهاد کرد اتحادیه دانشگاههای سازمان همکاری شانگهای تشکیل شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا پیشنهاد کرده است مبلغ جرایم تخلفات حادثه‌ساز چند برابر شود و بالای 200 تا 300 درصد افزایش پیدا کند تا بازدارندگی ایجاد کند.

خبرگزاری مهر

بیله‌سوار - اولین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر در شهرستان بیله‌سوار برگزار شد و ایل عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد رقص دستمال اجرا کردند.

خبرگزاری تسنیم

سال گذشته چنین روزهایی بود که خبر آمد نادر طالب‌زاده مجری، مستندساز و تهیه‌کننده صدا و سیما بر اثر نارسایی قلبی، جان خود را از دست داده است.

وب‌گاه فرارو

رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: زمینه‌های به وجود آمده پس از انقلاب اسلامی برای آشنایی طلاب با فناوری آی تی، افق کاربست هوش مصنوعی را امیدوار کننده و چشم انداز آن را نوید بخش کرده است؛ در گذشته این مسئله در حوزه علمیه کاملا مغفول بود، اما اکنون برخی از طلاب با هوش مصنوعی آشنایی مقدماتی پیدا کرده و مؤسسات مختلفی نیز در این زمینه فعالیت دارند.