دوشنبه 16 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری تسنیم

آیین نکوداشت «آتیلا پسیانی» هنرمند تئاتر ایران به همت انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

پرنسس شارلوت تنها فرزند قانونی جورج چهارم بود که به طرز غم‌انگیزی یک سال پس از ازدواجش در 21 سالگی و بلافاصله پس از به دنیا آوردن یک پسر مرده درگذشت.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

محمدحسن مقیسه گفت: نمایشگاه کتاب تهران توانسته جریان‌های مختلف فکری و فرهنگی در کشور را نمایندگی و معرفی کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جلسه استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت یکشنبه هفته آینده (10 اردیبهشت) برگزار می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

جلسه استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت یکشنبه هفته آینده (10 اردیبهشت) برگزار می‌شود.

وب‌گاه عصر ایران

جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در هفته آینده در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه تشکیل می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اولین لباس عروس سلطنتی بریتانیا که متعلق به دختر جورج چهارم بود، در گالری ملکه در کاخ باکینگهام به نمایش گذاشته می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: استادان و علاقه‌مندان به محمدعلی اسلامی ندوشن به مناسبت اولین سالگرد درگذشت این چهره فرهنگی دور هم جمع شدند و از ویژگی‌های او به ویژه ایران‌دوستی‌اش و دغدغه‌اش برای ایران گفتند.

خبرگزاری تسنیم

فرهنگ مفهومی والا است که اهمیت آن اغلب از نظر سیاستمداران مغفول مانده و به طبع این مهم در تخصیص بودجه نیز مظلوم واقع شده است و در ادوار مختلف می‌بینیم سهم بودجه‌ای و منابع مالی فرهنگ در کشورمان به‌جای صعود، روند نزولی داشته است.

خبرگزاری ایرنا

دزفول - ایرنا - معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن اشاره به دستاورد سفرهای رییس جمهور به استان خوزستان، گفت: در دور اول سفرهای رییس جمهور، تسهیلات زیادی برای طرح های کشاورزی صنایع دستی و زنان سرپرست خانوار جذب و پرداخت شد و در این سفر میزان پیشرفت ها بررسی و گزارش جامع آن به رییس جمهور ارائه می شود.

خبرگزاری مهر

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: شعاع دید و اندیشه خواجه عبدالله انصاری نه فقط برای قرون چهارم و پنجم هجری بلکه در همه قرون و اعصار مورد نیاز همه جوامع بشری است.

وب‌گاه عصر ایران

می توان پیش بینی کرد که حامیان و مخالفان اردوغان در انتخابات آتی با تمام قدرت به پای صندوق های رای خواهند آمد و نتیجه این صف آرایی در فضای قطبی شده ترکیه اگر از سوی احزاب و نخبگان ترکیه کنترل نشود، می تواند حتی منجر به نزاع ها و درگیری های داخلی شود.

خبرگزاری ایرنا

بوشهر - ایرنا - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: 210 میلیارد تومان اعتبار مصوب برای بخش میراث فرهنگی رهاورد دور دوم سفر رئیس جمهور به این استان است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: یک استاد دانشگاه گفت: برخی بانک‌ها، دستگاه‌ها و افراد واحدهای مسکونی و املاک تجاری و اداری بسیاری را به منظور سرمایه‌گذاری در اختیار گرفته و به نوعی احتکار کرده‌اند که این عامل باعث شده مسکن و محیط کسب و کار فعالیت مناسب از دسترس خارج شود.