دوشنبه 16 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه عصر ایران

برخی دوگل را یک "دموکرات مردد" توصیف کرده‌اند. او شاید یک دموکرات شش‌آتشه نبود، ولی قطعا به دموکراسی فرانسه آسیبی نزد و خواستار یک فرانسه دموکراتیک قوی و باعظمت بود، نه سست‌بنیان و آشفته.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی با تاکید بر اینکه، این مجموعه توانمند آماده انجام ماموریت‌های بزرگ برای کشور است، از دولت خواست این نهاد را برای راه‌اندازی دهکده بزرگ علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی به منظور حمایت تخصصی از نوآوران و ایده‌پردازان عرصه هنر و علوم انسانی یاری کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اعتماد در گزارشی به سکوت دوماهه مرکز آمار در اعلام نرخ تورم پرداخت.

خبرگزاری مهر

اصفهان - رئیس کمیته‌های ملی موزه‌های ایران (ایکوم) با اشاره به خشکانده شدن رودخانه زاینده‌رود اصفهان، گفت: سرمایه‌های طبیعی و فرهنگی این شهر بعلت اینکه نگاه موزه‌ای نیست، کنار گذاشته شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

چرا اندیشه چپ در ایران و خاورمیانه قدرتمند بوده است؟ چرا رو شنفکران جوامع توسعه نیافته و عقب مانده اقبال به چپ دارند؟. دلیل انتخاب راه رشد غیر سرمایه داری از سوی برخی کشورها چه بود.؟ چرا تجارت آزاد و راه رشد سرمایه داری مطرح و حمایت نشد و راه حل چیست؟

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید در نشست با دانشگاهیان سبزوار با اشاره به سالروز واقعه طبس عنوان کرد: 5 اردیبهشت‌ماه سالروز شکست استکبار جهانی در حمله به طبس بود. در این روز دشمن برای آزادسازی گروگان‌ها و ایجاد کودتا و ضربه به نظام و حمله آمده بود که به فرمان خداوند شن‌های روان این منطقه حمله شان را با شکست مواجه کرد و این شکست مفتضحانه موجب...

وب‌گاه عرشه آنلاین

بسیاری از افراد در طول چرخه طبیعی شبانه روز دچار مشکل شده و برای نمونه در ساعات میانه روز دچار حس خواب آلودگی شدید شده و بالعکس در ساعات نیمه شب با مغزی فعال و پر انرژی مواجه می شوند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی گفت: آسیا مهد فرهنگ و تمدن باستانی است و جهانی شدن بدون پشتوانه فرهنگی ماندگار نخواهد بود.

وب‌گاه فرارو

نکته مهم این اتفاق بزرگ، حضور خانواده‌ها در گود - ورزشگاه زینل خان و تماشای خانوادگی مسابقات است؛ اتفاقی که هنوز در ورزشگاه‌های بزرگ و کوچک فوتبال در ایران شکل نگرفته است.

وب‌گاه خبر آنلاین

امین سوفیامهر، پژوهشگر فلسفه سیاسی در دانشگاه ایندیانا در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی گفت: اعلام سازمان تروریستی بودن سپاه از سوی اروپا ناممکن است؛ چون هنوز آنها امید به توافق هسته‌ای دارند. چندی پیش خود اروپا به دولت بایدن فشار می‌آورد که سپاه را از لیست تروریستی خارج کند. اروپایی‌ها حاضر نیستند سپاه را در لیست تروریستی قرار دهند و موارد حقوقی هم که بیان می‌کنند بهانه است چون که اراده...

خبرگزاری مهر

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی از اعضای ائتلاف برای حفاظت از میراث فرهنگی آسیا درخواست کرد در کنار «سفیران جوان» و «تشکل‌های مردم نهاد»؛ کمیته رؤسای موزه‌های ملی کشورهای عضو تشکیل شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

کسانی که بعد از این دیدار، یک کلیدواژه «رفراندوم» را در رسانه‌های زنجیره‌ای‌شان برجسته کردند، درخشش مردم‌سالاری حقیقی را در همین دوساعت و نیم ندیدند؟

خبرگزاری مهر

دزفول - سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دزفول گفت: از برگزاری 2 تور گردشگری غیرمجاز به مقصد آبشار شوی در این شهرستان جلوگیری شد.