دوشنبه 16 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه عرشه آنلاین

موسی غنی‌نژاد معتقد است اصول اقتصادی جمهوری اسلامی راه رشد بدون سرمایه داری بود که ذیل کمونیسم قرار دارد. این تفکر یعنی کل اقتصاد را به دست دولت بسپارید در اصل 44 نیز کاملا همه صنایع دست دولت است. این در حالیست که مالکیت خصوصی در فقه کاملا مهم و محترم است. در مقایل، مسعود درخشان می گوید در این ساختار‌ها دگرگونی به وجود نمی‌آید. چون تفکر انقلابی میان مسئولان وجود ندارد. راه حل من بازیابی...

خبرگزاری میزان

مدرسه تاریخی حکیم نظامی آستارا در استان گیلان که در سال 1287 هجری خورشیدی از طرف مردم فرهنگ دوست این خطه بنیان گذاشته و هم اکنون به موزه تخصصی تاریخ، فرهنگ و آموزش تبدیل شده، در فهرست آثار ملی ایران به شماره 15220 به ثبت رسیده است. تدریس نیما یوشیج بنیانگذار شعر نو در سال‌های ابتدایی 1300 هجری خورشیدی و دانش آموختگی شخصیت‌های برجسته علمی، پزشکی، نظامی، فرهنگی و ادبی کشور از جمله سوابق...

وب‌گاه عرشه آنلاین

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان درباره مطالبی که اخیراً در فضای مجازی پیرامون شیفت نگهبانی و حضور اولیا در مدارس مطرح می‌شود، توضیحاتی ارائه کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تغییر در صدر وزارت صمت را خلاف منویات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: در این شرایط باید دولت و مجلس بدون مانع تراشی همراه با اتحاد برای حل مشکلات کشور حرکت کرده تا اولویت‌های کشور رسیدگی شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی گالری، دومین نمایشگاه «ماه دوم» با مشارکت 29 هنرمند و نمایش 30 اثر نقاشی، منتخبی از آثار هنرمندان معاصر است که روز جمعه 8 اردیبهشت افتتاح می‌شود. این رویداد گویای تلاش و واکاوی جمعی از هنرمندان نوگرای ایران است. الهام باقری، فیروزه بختیاری، کامبیز برنجی، توفیق نیکخواه بهرامی، مریم (سایه) ثقفی، سعید چاواری، مهدی حسینی، هادی...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی گفت: نمایشگاه کتاب توانسته افراد از طیف‌ها، قومیت‌ها، ادیان و مذاهب مختلف را زیر چتر خود بگیرد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس اندیشگاه فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: نمایشگاه کتاب تهران توانسته افراد مختلف از طیف‌ها، قومیت‌ها و مذاهب و ادیان را زیر چتر خود بگیرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری بهارستان کشف گنج و آثار تاریخی در تپه‌های نسیم‌شهر بهارستان را اعلام کرد.

خبرگزاری ایرنا

ورامین - ایرنا - رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین گفت: با پیگیری یگان حفاظت این دفتر، یک حفار غیرمجاز که به سودای گنج به امامزاده بی‌بی روستای هدف گردشگری روستای خاوه تعرض کرده بود دستگیر شد.

خبرگزاری مهر

اهواز - در سفر اول دولت فرهنگ و هنر از اولویت مناسبی برخوردار نبود و نه تنها مصوبه‌ای در این خصوص نداشت بلکه به فراموشی سپرده شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری؛ رئیس اندیشگاه فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، بیان کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است و طبیعتا آثار، نتایج و دستاورد‌های بسیار گسترده‌ای داشته و به دنبال تجربه موفق این نمایشگاه بود که نمایشگاه‌های مطبوعات و قرآن نیز شکل گرفته و برگزار شدند. با گذشت بیش از سه دهه از...

خبرگزاری دانشجو

وب‌گاه مشرق نیوز

امروز پنجم اردیبهشت‌ماه سالگرد شکست آمریکایی‌ها در صحرای طبس است که یکی از مهم‌ترین مقاطع در تثبیت انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.