یک‌شنبه 15 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه از آمادگی کامل مترو تهران به منظور هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس خبر داد و برنامه‌های فرهنگی و اجرایی این روز را تشریح کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

پیش از انقلاب اسلامی اکثر زنان، بدون الزام حکومتی، به صورت طبیعی و حتی برخلاف خواست حاکمان محجبه بودند. اکنون هم بهترین شیوه سپردن این تنظیم‌گری پرظرافت به عرف‌های خودجوش و اخلاق مدنی است. عرف به حکیم ژرف‌اندیشی می‌ماند که در درازمدت راه‌حل‌های مناسب هر موضوع را می‌یابد. خصلت خوداصلاحی و بازترمیمی عرف‌ها را نباید دست کم گرفت.

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری آنلاین نوشت: مهدی سلحشور مداح اهل بیت (ع) گفت: به امیرالمؤمنین قسم در قیامت حتماً یقه کسانی که نیامدند فلسفه و ضرورت حجاب و حیا را به جوانان بگویند، می‌گیریم، زیرا بسیاری از این جوانان نمی‌دانند.

وب‌گاه خبر آنلاین

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با محوریت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران با برپایی غرفه‌ای در مسیر راهپیمایی روز قدس به ترویج فرهنگ رضوی در بین روزه‌داران می‌پردازد.

خبرگزاری مهر

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با محوریت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران با برپایی غرفه‌ای در مسیر راهپیمایی روز قدس به ترویج فرهنگ رضوی در بین روزه‌داران می‌پردازد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

مهدی سلحشور مداح گفت: یقه کسانی را می‌گیریم که 40 سال از ضرورت حجاب و حیا نگفتند و برعکس پول این مملکت را در حلقوم افرادی ریختند که در ضدیت با حجاب همه توانشان را گذاشتند، در بی حیا کردن و بی غیرت کردن مردم توان خود را گذاشتند. ما یقه آن مسئول را خواهیم گرفت.

خبرگزاری مهر

ورود چینی‌ها به ایران، نامه درخواست وزیر راه از دبیر هیات دولت، پیشنهاد نرخ دستمزد راهنمایان، کاهش 57 درصدی اشغال بومگردی ها در عید ازجمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

وب‌گاه فرارو

آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح فراز «وَ اَنزل عَلَی فیه بَرَکاتکَ» اظهار می‌کند: اینجا می‌خوانیم که خدایا برکات خودت را نیز بر ما نازل کن. برکات چیست؟ برخی عمر با برکت دارند، چه اهل علم چه غیر اهل علم. دستگیری و انجام کار خیر را برکت می‌نامند. معنی این فراز این است که عمر با برکت داشته باشیم. اگر پولداریم، کار خیر انجام دهیم و اگر عالمیم شاگرد تربیت کنیم و کتاب دینی بنویسیم.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معرفت دینی و انسانی و همچنین مدل ارائه کار هنری هنرمندان حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی با دین ارتباط تاریخی دارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: یکی از قسمت‌های برجسته کلام معصومان توجه دادن مردم به مسائل اعتقادی است و می‌خواستند به ما یاد دهند زیربنای عبادات و اخلاق، اعتقاد است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

شورای ششم در ماه‌های نخست فعالیت‌اش نام چهار چهره ادبی بزرگ را از خیابان حجاب حذف کرد.

وب‌گاه الف

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد درباره برخی حواشی انتخاب شهردار گفت: مصاحبه ام درباره برادر ناتنی خواندن یکی از گزینه های شهرداری با رییس جمهور محترم، برداشت اشتباه بود.

وب‌گاه فرارو

فوتبال آن روزهای ایتالیا کاملا استراتژیک و در مجموع دفاعی بود؛ در واقع فوتبال سرگرم‌کننده، فدای عملگرایی خشک شده بود. لنتینی خیلی به این فلسفه علاقه نداشت. فوق‌العاده بااستعداد بود و به نظر می‌رسید که گوشش چندان به حرف‌های مربی بدهکار نیست؛ بدلی جذاب برای شیوه به‌شدت منظم و تاکتیکی فوتبال کشورش.