شنبه 31 شهریور 1403

فلسفه

فلسفه

وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه دینداری عقل بنیاد، اولین دغدغه وی در زندگی علمی اش بوده است گفت: متأسفانه ادعای میان‌رشتگی نزد خیلی از افراد رختی بر تن جهل آنها شده است!

وب‌گاه خبر آنلاین

موضوع خلود اهل عذاب در جهنم و امکان توبه در قیامت از موضوعات اختلافی بین علما و اندیشمندان اسلامی است که حجت الاسلام و المسلمین حسین عشاقی از جمله کسانی است که طرفدار دائمی نبودن آن است و معتقد است که امکان توبه در قیامت هم وجود دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

با مرور آنچه در ارتباط با منابع عرفی و شرعی حقوق ایران گفتیم مشاهده می‌شود که این منابع رویکردی کاملاً حمایتگرانه و تایید کننده از قواعد تعارض منافع دارد و لذا با توجه به آثار و کارکردهای مثبتی که این قوانین در مبارزه با فساد دارد و با توجه به آثار بسیار مخربی که با عدم تصویب این قوانین در طول سال‌های گذشته پدید آمده است، تاکید می‌شود که تصویب این قوانین بدون استثناگذاری قانونی و سپس...

وب‌گاه ورزش سه

فلورنتینو پرز به وعده خود عمل کرد و در سال افتتاح برنابئوی جدید، بهترین بازیکن جهان را به رئال مادرید برد.

خبرگزاری تسنیم

سال 1334 در آزمون ورودی دانشکده معقول و منقول شرکت کرد و وارد دانشگاه شد و در آنجا در رشته فقه و مبانی علوم اسلامی به علم آموزی پرداخت. مدرک دکترای حکمت و فلسفه را با دریافت مقام اول از دانشکده الهیات به دست آورد.

خبرگزاری تسنیم

در دوران پیامبر اسلام (ص) تبیین مسئله مهدویت و آخرالزمان شکل ویژه‌تری به خود گرفت، به گونه‌ای که گفتمان آن در بین مردم رواج یافت و امت اسلام نسبت به جزئیات آن آگاهی یافته بودند و مدام از آن حضرت نسبت به آخرالزمان و زمان فرا رسیدن آن پرسش می‌کردند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

ترس از این است که نرخ سود بالا رفته و نرخ استقراض دولت هم بالا برود و دولت برای تامین مالی بازارها را سرکوب کند. دولت کسری بودجه بالایی دارد؛ ضمن اینکه دست بالا را در حوزه تامین مالی دارد و می‌تواند بخش خصوصی را سرکوب نماید یک اقتصاددان با برشمردن معایب انتشار اوراق گواهی 30 درصدی از سوی بانک مرکزی گفت: ترس از این است که نرخ سود بالا رفته و نرخ استقراض دولت هم بالا برود و دولت برای...

وب‌گاه خبر آنلاین

شنبه شب جلسه‌ای در دانشگاه تهران برگزار شد که ده‌ها نفر از استادان دانشگاه، پژوهشگران، فعالان سیاسی و رسانه‌ای و مقامات دولتی در آن شرکت کردند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور خواستار افزایش رصد و نظارت بر بازار عمده‌فروشی و خرده‌فروشی شد.

وب‌گاه الف

مجله علوم انسانی فکرآورد به منزلگاه پنجم رسید. مهم‌ترین بخش فکرآورد در شماره جدید، بخش کتاب‌نامه با عنوان «حکم به حکمت» است.

وب‌گاه خبر آنلاین

متاسفانه در جوامع در حال گذار و جوامعی نظیر ایران یکی از مسائل مهم، فاصله‌ها و شکاف‌هایی است که میان نهادهای رسانه‌ای و نهادهای علمی و مدنی با نهادهای اجرایی وجود دارد. باید بین این گزاره‌ها، مسائل مشترک را تعریف کرد تا آن‌ها بین حلقه‌ها و حوزه‌های مشترک ابتدا به فهم مسئله و سپس به راه‌حل‌های مسائل برسند.

وب‌گاه عصر ایران

در سریال "بازی تاج و تخت"، قتل دنریس تارگرین به دست جان اسنو، که قسم خورده بود به او به عنوان ملکه‌اش وفادار باشد، مصداق ترجیح اصل اخلاقی ممانعت از قتل نفس (به دستور ملکه) بر اصل اخلاقی وفای به عهد بود. یعنی جان اسنو عهدشکنی و نقض پیمان کرد تا مانع کشتار بی‌گناهان شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

یک فارغ‌التحصیل رشته فلسفه علم دانشگاه شریف می نویسد: در فلسفه قاعده ای هست بنام قاعده الواحد که بر اساس آن از واحد جز واحد صادر نمی شود. در ریاضیات هم همه اعداد بر اساس واحد تعریف می شوند. تمام تلاش فیزیک دان ها در دنیای علم بر آن است که چهار نیروی اصلی را در یک نیرو پیدا کنند که البته هنوز قادر به این کار نشده اند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیین نکوداشت قرآن شناس و حدیث پژوه برجسته حجت الاسلام محمدباقر حجتی روز سه شنبه اول اسفند در دانشکده الهیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود. این مراسم که از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح آغاز خواهد شد، با سخنرانی اساتیدی همچون حجت الاسلام قاضی عسکر تولیت آستان عبدالعظیم حسنی، عبدالکریم بی‌آزار شیرازی و عبدالهادی فقهی زاده همراه خواهد بود. سید محمدباقر حجتی...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مالباختگان یک شرکت فروش تلفن همراه که مالک آن متواری شده و این‌روزها حواشی زیادی ایجاد کرده سلبریتی‌ها را در ترغیب آن‌ها به خرید مقصر می‌دانند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، شصتمین کنفرانس امنیتی مونیخ با موضوع چشم‌انداز‌های نظم جهانی، نقش و جایگاه اروپا در عرصه‌های دفاعی و امنیتی و دلالت‌های امنیتی تغییرات اقلیمی از تاریخ 27 بهمن در شهر مونیخ با حضور نمایندگان سیاسی، امنیتی، دفاعی و اقتصادی کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی آغاز شد و امروز به پایان می‌رسد. فلسفه اصلی شکل‌گیری این کنفرانس، جلوگیری از تکرار درگیری‌های...