شنبه 7 مهر 1403

مدیر حوزه علمیه خراسان نژادپرستی در آمریکا را محکوم کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مدیر حوزه علمیه خراسان نژادپرستی در آمریکا را محکوم کرد

مشهد - ایرنا - مدیر حوزه علمیه خراسان با صدور بیانیه‌ای با محکومیت نژادپرستی در آمریکا اعلام کرد: معتقدیم عدالت و مهرورزی در جهان، جز در پیروی از انوار تابناک دیانت و معنویت حاکم نخواهد شد و ملت انقلابی ایران به رهبری نایب بزرگوار حضرت ولی عصر (عج) با همه توان و تمام قد به آن سمت حرکت می‌کند.

در بیانیه آیت الله سید مصباح عاملی که روز سه شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: حوزه علمیه خراسان، ضمن محکومیت تروریسم نژادی پلیس و دولت آمریکا، آن را محصول نظام فکری مادی گرایانه و خالی از معنویت سردمداران این کشور می‌داند.

وی در بیانیه خود افزوده است: بار دیگر مشت گره کرده چدنی استکبار جهانی از پوشش دستکش مخملی سر برون آورد و دولت جنایتکار آمریکا خوی وحشیگری خود را با قتل عامدانه و هولناک یک شهروند رنگین پوست به جهانیان ثابت کرد و به تعبیر مقام معظم رهبری، این‌که یک پلیسی با خونسردی، زانویش را بگذارد روی گردن یک سیاه‌پوست و نگه دارد و فشار بدهد تا جان بدهد چیز جدیدی نیست. طبیعت آمریکایی این است؛ کاری است که آمریکایی‌ها با افغانستان، عراق، سوریه و با خیلی از کشورها کرده‌اند؛ این‌که حالا مردم شعار می‌دهند «نمی‌توانیم نفس بکشیم» حرف دل همه ملت‌هایی است که آمریکا در آنجا ظالمانه وارد شده و اقدام کرده است.

وی ادامه داد: این جنایت دردآور، سرکوب بی رحمانه معترضین به این نظام فاسد و هزاران جنایت پنهان و آشکار دیگر در جهان نشان داد که دولت آمریکا در کنار رژیم غاصب صهیونیستی اصلی‌ترین محور شرارت و فتنه‌انگیزی در جهان است و بر خلاف ادعای دروغین در زمینه حقوق بشر، بویی از شرافت و اخلاق نبرده و کوچکترین اعتقادی به حقوق و کرامت انسان ها ندارد. در بیانیه مدیر حوزه علمیه خراسان آمده است: رنگین پوستان قربانی تبعیض نژادی سازمان یافته حکومت فاشیست آمریکا و اکثریت شهروندان و مردم معترض این کشور در چندین ایالت مختلف، هم صدا با مردم مظلوم فلسطین که سال‌هاست قربانی جنایت های فرزند نامشروع دولت‌های غربی هستند و مردم سرافراز ایران که برای احقاق حق خود گرفتار تحریم‌های ظالمانه و غیر انسانی اند مقاومت را تنها راه نجات خود و پیروزی بر این شیطان بزرگ می دانند.

یک سیاه پوست آمریکایی به نام جورج فلوید ششم خرداد ماه جاری در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا به دست یک افسر سفیدپوست به نام "درک شووین" با فشار دادن متوالی زانو بر روی گردن کشته شد. این قتل فجیع باعث شد تظاهرات مختلفی در آمریکا و سایر کشورهای جهان علیه تبعیض و نژادپرستی در آمریکا برپا شود.

*س_برچسب‌ها_س*