چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

طلای جهانی امروز (پنجشنبه 14 تیر) 0.1 درصد افزایش یافت و به 2357 دلار و 59 سنت در هر اونس رسید.

مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: امروز 14 تیر ترافیک سنگین در محورهای چالوس، فیروزکوه و آزادراه کرج - قزوین جریان دارد.

وزیر نیرو گفت: طی سه سال کشوری که در معادلات انرژی جهان به طور کامل حذف شده بود به طراح بسته انرژی سازمان شانگهای تبدیل شد.

یک مقام مسوول گفت: امسال اولویت برنامه های مدیریت مصرف در بخش کشاورزی با مدیریت منابع آب است، که هر یک از چاههای کشاورزی دارای پروانه بهره برداری هستند مدت زمان استفاده از آن درج شده است.

مجمع فعالین نوشت افزار ایرانی؛ ایران نوشت با صدور بیانیه‌ای از تمامی فعالین صنعت نوشت افزار جهت حضور در دور دوم انتخابات دعوت کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: با تامین اعتبار 20 هزار میلیارد تومانی، مبلغ 3 میلیون تومان برای بیش از 6 میلیون و 800 هزار بازنشسته واریز شد.

بر اساس برآورد بانک جهانی، تعداد فقرا در ایران در 2 سال نخست دولت شهید رئیسی 6.2 میلیون نفر کاهش یافته است.

از نیمه تیر ماه بر اساس مقررات صادرات و واردات، در صورت عدم احراز همزمان شروطی از جمله میزان رفع تعهد 60 درصدی، بازرگانان مجاز به صادرات نخواهند بود.

نرخ گوشت قرمز وارداتی و دولتی از سال گذشته تغییری نداشته و بین 316 تا 450 هزار تومان است. گوشت مرغ نیز هر کیلو گرم 83 هزار و 800 تومان بوده و نسبت به هفته گذشته تغییری نکرده است.

رییس مرکز انتقال نفت و آزمایشگاه کنترل کیفیت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران از صرفه‌جویی 135 میلیارد ریالی در این منطقه با انجام آزمایش فرآورده‌های نفتی و روغن‌های صنعتی خبر داد.

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد: پنجشنبه و جمعه افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور رخ می‌دهد و در غرب و جنوب غرب کشور نیز تا شنبه (16 تیر) شاهد افزایش نسبی دما خواهیم بود.

معاون وزیر صمت از ترخیص 7800 خودرو خبر داد و گفت: هفته آینده آخرین عرضه خودروهای وارداتی برای متقاضیان مرحله اول صورت خواهد گرفت.

جدول افزایش سقف اجاره‌بها مسکن به 31 استان کشور ابلاغ شد و سقف افزایش نرخ اجاره‌بها مسکن در تهران 25 درصد تعیین شده است.

اهواز - استاندار خوزستان از پرداخت باقی مانده مطالبات گندمکاران استان با اختصاص یک هزار و 500 میلیارد تومان خبر داد.

هر قطعه سکه طرح جدید امروز (چهارشنبه، 13 تیر ماه) 42 میلیون و 310 هزار تومان معامله شد. حباب این سکه 8 میلیون و 665 هزار تومان است.

رئیس‌کل بانک مرکزی به منظور شرکت در کنکره مالی روسیه و انجام مذاکرات دوجانبه عازم روسیه شد.