چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، 13 تیرماه) با رشد 10 هزار و 368 و احدی به 2,100,669.74 و احد رسید.

بانک مرکزی اعلام کرد در دولت سیزدهم تاکنون 16 واحد درصد از نرخ تورم نسبت به شهریور 1400 کاسته شده و در اردیبهشت امسال به حدود 43 درصد رسیده است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت سیزدهم 1184 خانه بهداشت کارگری در بنگاه‌های اقتصادی 100 تا 500 نفر ایجاد شد.

بانک تجارت با هدف معرفی آخرین دستاوردها در حوزه IT با شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ فناوری اطلاعات خود (تفتا) در بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ حضور فعال دارد.

کتاب «پول تو در جیب من» نوشته تالیا براری زیارکلائی توسط انتشارات در مسیر آفتاب منتشر و راهی بازار نشر شد.

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور از پایان مبارزه با آفت سن گندم و مبارزه با ملخ‌های بومی در سطح 94 هزار هکتار در کشور خبر داد.

از ابتدای فروردین تا نهم تیرماه امسال، 18 میلیارد و 65 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

در حاشیه بازدید مدیرعامل بانک تجارت از نمایشگاه الکامپ در سومین روز برگزاری این نمایشگاه، نشان جدید هلدینگ فناوری بانک تجارت «تفتا» رونمایی شد.

یک کارشناس مسکن گفت: با اعطای زمین به مردم سرعت خانه دار شدن مردم افزایش می یابد و عملا این کار طبق برنامه هفتم قابلیت اجرا دارد.

اصفهان - مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان از اجرای حدود 85 کیلومتر لوله‌گذاری آب و 25 کیلومتر لوله گذاری فاضلاب طی سه ماه سال جاری خبرداد.

در دولت سیزدهم، نرخ رشد نقدینگی که در پایان شهریورماه 1400 به رقم 40.5 درصد رسیده بود، در پایان سال 1401 به رقم 31.1 درصد و در پایان سال 1402 به رقم 24.3 درصد کاهش یافت.

در آستانه برگزاری شانزدهمین رویداد صنعت مالی ایران، یادواره پوستر جدید این نمایشگاه با حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس رونمایی شد.

بخشنامه موضوع تعیین تکلیف محدوده های ثبت شده در سامانه کاداستر جهت سایر مواد معدنی مشابه در بازه زمانی ممنوعیت ثبت مواد معدنی گروه های یک و 2 ابلاغ شد.

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی از انجام 110 هزار بازرسی از بنگاه‌های معاملات مسکن و اخذ جریمه 300 میلیاردتومانی از متخلفان در این بخش خبر داد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس ابلاغیه سرپرست ریاست جمهوری، سقف تسهیلات 800 میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد.

تعداد وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات حمایتی بانک صادرات ایران در سه ماه ابتدای سال 1403 برای کمک به مردم اقصی نقاط کشور از مرز 80 هزار فقره گذشت.