چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

در اردیبهشت ماه سال 1403 نسبت به ماه مشابه سال قبل شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی افزایش 1.8 درصدی و شاخص فروش افزایش 0.7 درصدی را تجربه کرده است.

مدیر سامانه خودنویس از ثبت بیش از 594 هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس تا 13 تیرماه خبر داد.

جدول افزایش سقف اجاره‌بها مسکن به 31 استان کشور ابلاغ شد و سقف افزایش نرخ اجاره‌بها مسکن در تهران 25 درصد تعیین شده است.

رییس سازمان شیلات ایران گفت: برای بهره‌برداری پایدار از دریا ضرورت دارد که میزان فعالیت و برداشت از آن برپایه توصیه‌هایی باشد که حاصل تحقیقات محققان شیلاتی است.

رییس مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی از اتمام ارزیابی ایمنی 3400 ساختمان مهم و بلند مرتبه شهر تهران در دولت سیزدهم خبر داد.

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران هر اسکناس دلار آمریکا به 46 هزار و 167 تومان و حواله دلار نیز به 43هزار و 106 تومان رسید.

قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه افزایش یافته است.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در 4 استان برای سواحل جنوب کشور هشدار افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه ای صادر کرد.

مقام مسوول سازمان بنادر با اشاره به بی اثر شدن تحریم‌های دریایی آمریکا علیه ایران گفت: طی سال‌های اخیر به 1000 شکایت دریانوردان ایرانی و خارجی رسیدگی شده است.

در ساعات ابتدایی بازگشایی بازار سهام شاخص کل با رشد 2 هزار و 645 واحدی به عدد 2,092,947.28 رسید.

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه 13 تیر ماه تقریبا ثابت ماند و هر اونس فه 2329 دلار و 66 سنت رسید.

تقویت راهکارهای هدایت منابع به سمت تولید از رویکردهای اصولی در دولت بوده و در این زمینه با فعال کردن ظرفیت قوانین بودجه، افزایش سرمایه صندوق‌های سرمایه گذاری از محل تبصره 18 بودجه انجام شد.

پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی شانزدهم تا 31 تیرماه، فردا (13 تیرماه) از ساعت 13 آغاز می‌شود.

اهواز - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: مجموع اعتبار هزینه شده در تمام حوزه های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در دولت سیزدهم قریب به 7 هزار میلیارد تومان است.

اهواز - معاون وزیر نفت گفت: کارهای بزرگی در طول عمر دولت سیزدهم در زمینه فعالیت‌های برون مرزی حوزه پالایشی انجام شده است.

داده‌های رسمی روز سه‌شنبه نشان داد که تورم مصرف‌کننده کره جنوبی در ژوئن به پایین‌ترین حد خود در 11 ماه گذشته و به پایین‌تر از حد انتظارات بازار رسیده است.