دوشنبه 9 مهر 1403

هشدار فوری به تهرانی‌ها و کرجی ها | طوفان و تندباد شدید امروز چه ساعتی است؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
هشدار فوری به تهرانی‌ها و کرجی ها | طوفان و تندباد شدید امروز چه ساعتی است؟

هواشناسی با صدور چند اطلاعیه، نسبت به طوفان شدید، تندباد، کاهش دما در تهران و کرج به شهروندان هشدار داد.

طوفان شدید و تندباد خطرناک به تهران و کرج رسید. هواشناسی با صدور چند اطلاعیه، نسبت به وقوع طوفان، تندباد و سایر مخاطرات جوی به شهروندان هشدار داد. طوفان و تندباد شدید در راه کرج و تهران است. بر اساس هشدارهای هواشناسی، کرج و تهران امروز درگیر طوفان و تندباد شدید می‌شوند. هواشناسی با صدور چند اطلاعیه، نسبت به طوفان و تندباد، کاهش دما، وزش باد شدید، رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ به شهروندان هشدار داد. هواشناسی از وقوع طوفان خیلی شدید، تداوم ناپایداری‌های جوی، وزش باد شدید و طوفان در تهران و کرج و سایر شهرهای استان البرز خبر داد.

بیشتر بخوانید: هشدار قرمز طوفان، سیل و تندباد شدید | تهرانی‌ها و کرجی‌ها از خانه خارج نشوند

نیروی انتظامی و پلیس راهور در تهران و کرج، به شهروندان توصیه کردند که تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند. پلیس اعلام کرد: با توجه به وزش شدید باد در تهران و کرج و احتمال سقوط اجسام از رانندگان می‌خواهیم از تردد غیرضرور در شهر خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: هشدار جدی درباره طوفان و تندباد خطرناک امروز

بر اساس اعلام هواشناسی تهران، تهران و کرج امروز طوفانی می‌شوند و تندباد خطرناکی این شهرها را درمی‌نوردد. آخرین اخبار و اطلاعیه‌های هواشناسی و پیش‌بینی آب و هوا را در عرشه آنلاین بخوانید.

سازمان هواشناسی در خصوص فعالیت سامانه بارشی، وزش باد شدید و طوفان در تهران و کرج و چند شهر و استان کشور هشدار داد. با توجه به وقوع سیل باران‌های سیل‌آسا، احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها نیز وجود دارد.

طوفان و تندباد خطرناک در راه تهران و کرج است. سازمان هواشناسی نسبت به وقوع طوفان، تندباد و وزش باد شدید به شهروندان هشدار داد. سازمان هواشناسی از وقوع طوفان خیلی شدید، تداوم ناپایداری‌های جوی، وزش باد شدید و طوفان در چند استان، از جمله تهران خبر داد.

هشدار طوفان و تندباد هواشناسی تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به طوفان و تندباد شدید، وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا به شهروندان هشدار داد.

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به رشد ابرهای همرفتی در ارتفاعات این استان به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و افزایش گرادیان فشاری و به تبع آن وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید، طوفان و تنبد خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و نیز رگبار و رعد و برق در ارتفاعات و نیمه شمالی استان هشدار داد.

بر این اساس در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری نظیر داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال شکسته شدن درختان کهنسال و در ارتفاعات صاعقه و لغزندگی جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

در همین راستا اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، عدم توقف وسایل نقلیه در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره، عدم استقرار در نواحی مرتفع نظیر داربست‌ها و آمادگی دستگاه‌های امدادرسان توصیه کرده است.

این هشدار به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

هشدار هواشناسی درباره طوفان در کرج و البرز

مدیرکل هواشناسی البرز با اشاره به قرار گرفتن استان در وضعیت هشدار هواشناسی سطح زرد گفت: خیزش گرد و خاک و کاهش موقت کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

آرش بهاروند احمدی، مدیرکل هواشناسی البرز با اشاره به قرار گرفتن استان البرز در وضعیت هشدار هواشناسی سطح زرد اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از چینش قابل توجه فشار سطح زمین در منطقه البرز مرکزی است.

مدیرکل هواشناسی البرز بیان کرد: به موجب آن تا اواسط هفته به ویژه امروز و دوشنبه وزش باد شدید و لحظه‌ای، خیزش گرد و خاک و کاهش موقت کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی البرز متذکر شد: احتمال شکسته شدن درختان، خطر سقوط اجسام از ارتفاع، آسیب به سازه‌های موقت و سست از جمله گلخانه‌ها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، کاهش موقت کیفیت هوا وجود دارد.

هشدار مهم هواشناسی درباره طوفان و تندباد شدید

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای برای بعدازظهر امروز و اواخر وقت فردا و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان وزش باد و تندباد لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

با بررسی نقشه‌های هواشناسی و خروجی الگوهای پیش‌یابی عددی، وضعیت جوی استان تهران طی امروز (27 خرداد ماه 1402) آسمان صاف تا کمی ابری در ساعات عصر تا اوایل شب با رشد ابرهای همرفتی در ارتفاعات با احتمال رگبارهای پراکنده وزش باد گاهی وزش باد شدید به‌ویژه در مناطق غربی و جنوبی استان در بعضی ساعات همراه با تندباد لحظه‌ای و خیزش موقت گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

از فردا (28 خرداد ماه) تا اواسط هفته در سطح استان به‌ویژه در جنوب استان و در ساعات بعد از ظهر وزش باد، گاهی وزش باد شدید موجب خیزش گردوخاک در مناطق مستعد انتقال گردوخاک از استان‌های همجوار کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا (28 خرداد ماه) صاف گاهی وزش باد با حداقل دمای 23 و حداکثر دمای 37 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (29 خرداد ماه) صاف همراه با وزش باد در بعد از ظهر وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل دمای 22 و حداکثر دمای 37 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای 38 درجه سانتیگراد، گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، اجتناب از هرگونه تردد و توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای درون و برون‌شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام در نواحی مرتفع به خاطر صاعقه، استحکام سازه‌های موقت، عدم استقرار در نواحی مرتفع نظیر داربست‌ها و آمادگی دستگاه‌های امدادرسان را توصیه می‌کند.

طوفان و تندباد کدام استان‌ها را درگیر می‌کند؟

سازمان هواشناسی در خصوص فعالیت سامانه بارشی، وزش باد شدید و طوفان در تهران و 7 استان کشور به شهروندان هشدار داد.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: برای روز جاری استان‌های زنجان، قزوین، البرز، سمنان، گیلان و مازندران افزایش ابر، رگبار رعدوبرق وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: برای روز جاری استان‌های زنجان، قزوین، البرز، سمنان، گیلان و مازندران افزایش ابر، رگبار رعدوبرق وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در شرق کشور، در منطقه زابل، مناطقی از مرکز و غرب، سواحل جنوب کشور به ویژه استان‌های غرب و جنوب وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

هشدار هواشناسی درباره طوفان شدید

سازمان هواشناسی با صدور هشدار وزش باد نسبتاً شدید و طوفان برای 5 استان، از افزایش نسبی دما و جو آرام در اکثر مناطق کشور طی 5 روز آینده خبر داد.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد طی 5 روز آینده در اکثر مناطق کشور جو آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان غربی، شمال و شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز، کرمان و سیستان و بلوچستان رشد ابر و بارش‌های پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

فردا یکشنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و جنوب سیستان و بلوچستان و دوشنبه در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد وقوع پدیده گردوخاک پیش‌بینی شده است.

سه‌شنبه آینده نیز در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده گاهی وزش باد روی می‌دهد.

طی 5 روز آینده در برخی مناطق شرق، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است. امروز دریای خزر و تا فردا خلیج فارس، غرب تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشار سطح زمین

زمان پایان: شنبه 1402/03/27

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، خیزش و نفوذ گردوخاک.

منطقه اثر:

شنبه 1402/03/27: شرق و جنوب سمنان، خراسان رضوی، ایلام، خوزستان، بوشهر.

اثر مخاطره: در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال.

هشدار طوفان و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار پراکنده، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها خبر داد.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی پنج روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: امروز (27 خرداد ماه) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان غربی، شمال و شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز، کرمان و سیستان و بلوچستان رشد ابر و بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت خواهد بود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، یکشنبه (28 خرداد ماه) در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و جنوب سیستان و بلوچستان دوشنبه (29 خرداد ماه) در نیمه‌شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل به‌ویژه در ساعت بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گردوخاک پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه‌شنبه در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده و گاهی وزش باد رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان، در پنج روز آینده برخی نقاط شرق، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: امروز (27 خرداد ماه) دریای خزر و تا یکشنبه خلیج فارس، غرب تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (28 خرداد ماه) صاف، گاهی وزش باد، از بعد از ظهر افزایش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای 25 و حداکثر دمای 37 درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (28 خرداد ماه) صاف، در بعد از ظهر افزایش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 37 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در پایان گفت: طی امروز و فردا (27 و 28 خرداد ماه) اهواز با دمای44 و 46 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای 6 و 7 درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

هشدار فوری به تهرانی‌ها و کرجی ها | طوفان و تندباد شدید امروز چه ساعتی است؟ 2
هشدار فوری به تهرانی‌ها و کرجی ها | طوفان و تندباد شدید امروز چه ساعتی است؟ 3
هشدار فوری به تهرانی‌ها و کرجی ها | طوفان و تندباد شدید امروز چه ساعتی است؟ 4