یک‌شنبه 6 آبان 1403

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: به گفته اردوغان تصویب عضویت سوئد در ناتو توسط پارلمان ترکیه منوط به موافقت کنگره آمریکا با درخواست ترکیه برای خرید جنگنده‌های اف -16 است و از دو مجلس قانونگذاری خواسته است تا "همزمان" عمل کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درباره آتش‌بس در غزه گفت: زمان آن رسیده که آمریکا گوش‌های خود را نسبت به این تماس‌ها نگیرد. اسرائیل نه تنها فلسطینیان، غزه، بلکه کل بشریت را هدف قرار می‌دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اردوغان می‌گوید که بایدن اعلام کرده که پس از تصویب الحاق سوئد به ناتو از سوی پارلمان ترکیه، از کنگره آمریکا می‌خواهد با دادن اف -16 به ترکیه موافقت کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید که غرب یک جنگ ترکیبی علیه روسیه به راه انداخته و اطلاعات در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بنابرآنچه خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای گزارش داده، کیم جونگ اون پس از آزمایشی که روز دوشنبه انجام داد، گفت: این آزمایش نشان داد که اگر آمریکا تصمیم اشتباهی علیه کره‌شمالی بگیرد، پیونگ‌یانگ چگونه پاسخ می‌دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور روسیه برای شرکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور که در اواخر اسفندماه 1402 برگزار خواهد شد، ثبت نام کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: امروز جنگ در اوکراین، فارغ از دستاوردها و فعل و انفعال های دو طرف، درگیر بن بستی جدی است. نه روسیه توانسته بیش از آنچه تصور می کرد، پیشروی کند و نه اوکراین توانایی پایان دادن به این جنگ اجباری را دارد؛ ماحصل چنین رویکردی، به کما رفتن تنش ها حداقل در کوتاه مدت است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رییس جمهور روسیه امروز دوشنبه فرمانی را برای تمدید اقدامات متقابل علیه کشورهای غربی و سقف قیمت نفت تعیین شده از سوی آن ها امضا کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: آمریکا و فنلاند به‌منظور تقویت همکاری‌ها و فعالیت‌های مشترک نظامی توافقنامه‌ای همکاری نظامی امضا کردند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«توافقنامه همکاری دفاعی» در واشنگتن به امضای آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و آنتی هاکانن وزیر دفاع فنلاند رسید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه امروز دوشنبه فرمانی را برای تمدید اقدامات متقابل علیه کشورهای غربی و سقف قیمت نفت تعیین شده از سوی آن ها امضا کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اظهار کرد: دلایلی وجود دارد که مسکو احتمال می‌دهد سربازان ناتو در اوکراین می‌جنگند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که «پوتین» اسناد مربوط به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 را به کمیسیون مرکزی انتخابات ارایه کرده است.

خبرگزاری تسنیم

رئیس‌جمهور روسیه از کشورهای مشترک‌المنافع درخواست کرد تا در نخستین دوره بازی‌های جهانی دوستی شرکت کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

پوتین در مصاحبه‌ای گفت: در واقع هدف سیاست غرب تجزیه روسیه بوده، در حالی که او فکر می‌کرده غرب می‌داند که مسکو بعد از فروپاشی شوروی سابق به کشوری کاملا متفاوت تبدیل شده و اختلاف‌های ایدئولوژیک میان دو کشور از بین رفته است.

خبرگزاری تسنیم

معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد کشورش صادرات نفت خود را در ماه دسامبر 50 هزار بشکه بیش از 300 هزار بشکه‌ای که قبلاً در مورد آن توافق کرده بود پایین می‌آورد.