جمعه 7 اردیبهشت 1403

امام‌جمعه جیرفت: مبارزه با فساد شاخصه خواص انقلابی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام‌جمعه جیرفت: مبارزه با فساد شاخصه خواص انقلابی است

جیرفت - ایرنا - امام جمعه جیرفت با بیان اینکه پیروی از خواص بی‌بصیرت مانع تشکیل دولت اسلامی است گفت: خواص انقلابی و بابصیرت، اهل مبارزه با فساد هستند.

حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اظهار داشت: یکی از راه‌های شناخت بزرگان و خواص بی‌بصیرت، شناخت دوستان، آشنایان و همفکران آن‌هاست زیرا گفتار، نوشتار و رفتار یک شخصیت برگرفته از اطرافیان او است.

وی تصریح کرد: گاهی به خواص دسترسی نداریم اما به اطرافیان آنها دسترسی داریم و از روی رفتار و گفتار این اطرافیان می‌توانیم به شناخت آن شخصیت پی ببریم.

خطیب جمعه جیرفت بیان داشت: باطن زندگی خودتان را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه نکنید زیرا در هر زندگی، نوعی از مشکلات وجود دارد.

وی اظهار داشت: دیدن امام زمان توفیق بزرگی است، اما ارزش نیست، زیرا شمر هم امام زمان خود را دید و مهم آن است که امام زمان کسی را ببیند. مانند حر که امام حسین (ع) او را دید.

حجت‌الاسلام سعادت‌فر با بیان اینکه باید در مقابل دشمنان قاطع باشیم گفت: خدای متعال در قرآن، زندگی حضرت ابراهیم را به عنوان اسوه معرفی می‌کند زیرا ابراهیم (ع) و یارانش در برخورد با دشمنان قاطع بودند و به آنها می‌گفتند که ما از شما برائت می‌جوییم و بین ما و شما دشمنی و بغض وجود دارد مگر این که شما ایمان بیاورید.

وی تاکید کرد: خشم در مقابل دشمن، مقدس است و امام علی (ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند کسی که دندان خشم را به خاطر خدا تیز کند، بر سردمداران کفر قدرت پیدا می‌کند.

امام‌جمعه جیرفت بیان داشت: صهیونیست، مغز متفکر دولت آمریکا است و یهود، دولت اسلامی را هدف قرار داده است و هدف آن‌ها از آوردن بایدن به جای ترامپ آن است که قدرت منطقه‌ای ایران را کنترل کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که دست به ترور شهید محسن فخری‌زاده زدند در واقع از جریان انقلابی می‌ترسند.

حجت‌الاسلام سعادت‌فر با بیان اینکه آخرین سفیر آمریکا در ایران پنج خواسته داشت تصریح کرد: نخست اینکه پروتکل‌های سازمان ملل، فقط کشورهایی را می‌پذیرد که یک رییس دارند ولی شما در کشورتان یک نهاد غیر پاسخگو بنام ولایت فقیه دارید.

وی افزود: خواسته بعدی سفیر آمریکا این بود که شورای نگهبان باید حذف شود، در همه دنیا برای حفاظت از کشور یک ارتش وجود دارد ولی شما هم ارتش و هم سپاه دارید که سپاه باید حذف شود و بعد اینکه همه دنیا به دنبال آزادی است ولی در کشور ایران حجاب وجود دارد که حجاب باید حذف شود و آخرین خواسته آخرین سفیر آمریکا در ایران این بود که ایران، اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

خطیب جمعه جیرفت بیان داشت: تحریم در دوران غیبت، تمرینی است برای صبح ظهور، پس باید قوی شویم تا برای صبح ظهور آماده باشیم.

امام‌جمعه جیرفت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی از دغدغه‌ها و مسائل مهم مردم جیرفت و جنوب استان کرمان، موضوع انتقال آب از سرشاخه‌های هلیل‌رود است که در این موضوع چند نکته وجود دارد.

وی اضافه کرد: نخست آنکه مسئولان باید بدانند که این مردم احترام دارند و انسان‌های با فهم و شعوری هستند. این مردم پای آرمان‌های انقلاب، شهید تقدیم کرده‌اند و امروز از مدیران سوال دارند که آیا این طرح به مصلحت آنها است یا نه؟ پس بیایید با مردم، صادقانه صحبت کنید.

حجت‌الاسلام سعادت‌فر ادامه داد: نکته بعدی، مطالبه مردم از صدا و سیما بوده که رسالت آن روشنگری و مطالبه‌گری است و مردم جنوب کرمان با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر درخواست دارند که جلسات روشنگرانه در صدا و سیما برگزار شود.

وی تصریح کرد: مطالبه بعدی مردم از نمایندگان منطقه جازموریان است و می‌خواهیم یک گروه حقیقت‌یاب با محوریت نمایندگان مجلس تشکیل و نتیجه را به مردم اطلاع رسانی کنند.

امام‌جمعه جیرفت اظهار داشت: مطالبه دیگر مردم از قوه قضائیه است که به این طرح ورود کند و اگر در این طرح، هزینه بودجه، درست و به‌جا بوده اطلاع‌رسانی شود و اگر در اجرای این طرح، بودجه و بیت‌المال حیف و میل شده است با متخلفان برخورد قاطع و قانونی شود.

*س_برچسب‌ها_س*