دوشنبه 9 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تیم فوتبال شالکه در دیدار خارج از خانه مقابل یونیون‌برلین به تساوی یک بر یک رسید تا پس از چهار شکست متوالی، بالاخره به امتیاز برسد.

تهران - ایرنا - محققان یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به ساخت و تولید کوره‌های القایی با ظرفیت 6 تن برای رفع نیاز صنعت کشور و محصولی قابل رقابت با نمونه آمریکایی آن شدند، پیش از این کارخانه ها و صنایع از روش‌های سنتی برای گرمایش و ذوب استفاده می‌کردند که علاوه بر آلایندگی، اتلاف انرژی نیز داشت.

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی اعلام کرد: براساس آمار پیش‌نویس سند جامع پیشگیری از اعتیاد استان، میانگین شیوع اعتیاد در این خطه 11.58 درصد برآورد شده است.

کرج - ایرنا - استاندار البرز اعلام کرد که حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت تاپ ها از اولویت توسعه صنعت این استان است.

تهران - ایرنا - رییس جمهوری در احکام جداگانه‌ای شش عضو شورای سازمان پژوهشی و برنامه‌ریزی آموزشی را منصوب کرد.

اراک - ایرنا - رئیس سازمان غذا و دارو کشور گفت: 2 میلیارد دلار صادرات برای صنایع لبنی کشور در سال جاری هدفگذاری شده است و این مهم در راستای توسعه صادرات غیرنفتی دنبال می‌شود.

تهران - ایرنا - مهاجم نیجریه‌ای تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان، گفت: از ابتدا هم کرونا نداشتم و نمی‌دانم چرا تست اولم مثبت اعلام شده بود.

اراک - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: منطقه حفاظت شده هفتاد قله در این استان مستعد ارتقا در رده بندی حفاظتی و تبدیل شدن به پارک ملی است.

تهران - ایرنا - "زیاد النخاله" دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز یکشنبه گفت: پیمان می‌بندیم که همچنان تا آزادسازی فلسطین به همراه متحدانمان در سوریه، ایران و حزب‌الله در مسیر مقاومت و جهاد باقی بمانیم.

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه تاکید کرد: تسریع در روند احداث پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان باید هرچه سریعتر در دستور کار قرار گیرد زیرا پسندیده نیست که ساخت این موزه همچنان بلاتکیلف باشد.

آستارا - ایرنا - ماموران شبکه بهداشت و درمان آستارا 200 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته را از بازار کشف و امحاء و عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان، 2 کوره غیرمجاز زغال را در جنگل‌ها تخریب کردند.

کرج - ایرنا - رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: برای اینکه بتوانیم در زمینه تولید و صنعتی پیشرفت داشته باشیم باید به دانش بومی توجه ویژه ای داشته و از ظرفیت متخصصان داخلی بهره بگیریم.

یاسوح - ایرنا - فرماندار دنا گفت: آتش سوزی در ارتفاعات «تمنک» شهرستان دنا مهار شده اما بیش از 30 هکتار از از مراتع منطقه در آتش سوخته است با این حال به درختان سبز آسیبی وارد نشده است.

تهران - ایرنا - رییس جمهوری آمریکا روز یکشنبه دستور نیروهای گارد ملی از واشنگتن را اعلام کرد.

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی با رد شایعه‌ها در خصوص تغییر مدیریت عالی استان گفت: شایعه‌سازی همواره از اقدام‌های کهنه مشتاقان عقب‌ماندگی و توسعه‌نیافتگی این استان بوده است.

کابل - ایرنا - سفیر پکن در کابل اعلام کرد که شکل گیری امارت اسلامی طالبان در افغانستان به هیچ وجه برای چین پذیرفتنی نیست و کشورش از نظام جمهوری حمایت می‌کند.