دوشنبه 9 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - شهردار شیراز با تاکید بر این اینکه محورهای گردشگری در بافت تاریخی این شهر احیا شده تا مردم و گردشگران وارد این منطقه شوند، گفت: در سال‌های گذشته، گردشگران از میراث فرهنگی و تاریخی شیراز بازدید می‌کردند اما وارد بافت تاریخی این کلانشهر نمی‌شدند اما اکنون اینگونه نیست.

تهران - ایرنا - سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان گفت: اگر برای تربیت مربیان داخلی هزینه و سرمایه‌گذاری نشود بازهم باید تا 50 سال دیگر به مربیان خارجی غرامت داد.

اردبیل - ایرنا - فرماندار مشگین‌شهر گفت: سیل دیروز (شنبه) بیش از 150 میلیارد ریال به این شهرستان خسارت وارد کرد.

تهران - ایرنا - سرپرست هیئت باستان شناسی، گفت: گمانه زنی محوطه موسوم به قصر قجر شورین استان همدان با توجه به وجود قطعات سفال از دوران مختلف پیش از تاریخی و قرون معاصر و بقایای ساختارهای معماری در آن با هدف بررسی وجود یا عدم وجود نهشته‌های فرهنگی و داده‌های باستان‌شناختی در این محدوده به انجام رسید.

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: اکنون یک هزار و 500 هنرمند لرستانی در 15 کارگاه چوغابافی فعالیت می‌کنند.

مهاباد - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: جسد یک جوان 30 ساله که در رودخانه زرینه‌رود این شهرستان غرق شده بود پس از 2 روز جست‌وجو پیدا و از آب بیرون کشیده شد.

سنندج - ایرنا - مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: بارش نزولات جوی این استان در سال زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 32 درصد کاهش داشته است.

پکن - ایرنا - "گلوبال تایمز" روزنامه ارگانی حزب حاکم چین امروز یکشنبه پاسخ قاطع سفارت ایران در پکن به سفارت آمریکا در خصوص مسایل اقتصادی و سیاسی منتشر کرد.

تهران - ایرنا - پنجمین جلسه ستاد مدیریت بحران استان تهران به بررسی میزان آمادگی دستگاه‌های مختلف این استان برای مواجهه با زلزله احتمالی اختصاص یافت.

امروز مجلس حال و هوای اقتصادی داشت و مجلس میزبان وزیر اقتصاد و روسای سازمان‌های بورس، امور مالیاتی و گمرک بود

تهران - ایرنا - هزاران نفر روز یکشنبه در حمایت از جنبش «اهمیت‌داشتن زندگی سیاهپوستان» با حضور در خیابان‌های کشورهای مختلف اروپا از جمله در شهرهای بارسلونا و مادرید اسپانیا و رم ایتالیا علیه نژادپرستی تظاهرات کردند.

دادگاه کیفری یک تهران، امروز میزبان متهمان متفاوتی بود. متهمانی که پیش از این خودشان از اجزای قوه قضائیه بودند و پرونده‌های پرسر و صدایی با نام آنها گره خورده بود.

حوری قاسمی خبرنگار حوزه نفت و انرژی در گفتوگو با خبر تصویری ایرنا24 گفت: عربستان برای اینکه بتواند کسری بودجه خود را جبران کند، نیازمند قیمت بالای نفت و توافق با روسیه است.

ایلام - ایرنا - مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام از تجهیز سه خانه ورزش روستایی در شهرستان تازه تاسیس هلیلان خبر داد.

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: برای استحکام بخشی اساسی قلعه فلک الافلاک، اعتبارات استانی محدود بوده و قطعا نیازمند تخصیص اعتبارات ملی هستیم.

تبریز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: کاربری‌های گردشگری در این استان از پرداخت عوارض پروانه ساخت و تغییر کاربری اماکن با محوریت گردشگری معاف می‌شوند.