دوشنبه 9 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان روز یکشنبه از مردم ایتالیا خواست جشن پیروزی بر کرونا را زود برگزار نکنند و همچنان از مقررات دولت درمورد فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک پیروی کنند.

تهران - ایرنا - نمایشگاه عکس «حوالی خیابان انقلاب» مروری بر عکس‌های میشل ستبون عکاس فرانسوی، از امام (ره) و وقایع انقلاب اسلامی در فرهنگسرای امام (ره) پایتخت برپا می‌شود.

دهلی نو - ایرنا - اگرچه مردم هند به صورت روزانه با خشونت‌هایی از سوی پلیس این کشور مواجه هستند اما مانند مردم آمریکا که به کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاه پوست این کشور توسط پلیس به شدت اعتراض کردند، در این زمینه واکنش نشان نمی‌دهند.

تهران - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اینکه مردم جز خیرخواهی از جامعه پزشکی و کادر درمانی خاطره دیگری ندارند، گفت: بخش بهداشت و درمان کشور به ویژه پزشکان و کسانی که در امر بهداشت و درمان فعالیت دارند، نیز باید همانند سایر اصناف کشور امکان استفاده از تسهیلات مربوط به جبران خسارات ناشی از کرونا را داشته باشند.

اراک _ ایرنا _ معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران در تولیدانواع مختلف اقلام بهداشتیو ضدعفونی برای مقابله با ویروس کرونا خودکفا شده است و توانسته در بازه زمانی مطلوبی نیازهای خود را در این راستا با استفاده از ظرفیت تولید داخلی تامین کند.

تهران - ایرنا - محمدرضا عباسیان مینی سریال «رستگاری» را با موضوع محور مقاومت سوریه در مرکز سیمافیلم تهیه می کند.

ساوه - ایرنا - فرمانده انتظامی ساوه گفت: راکبان یکدستگاه موتورسیکلت که زن و شوهری 40 و 47 ساله بودند به دلیل برخورد با یکدستگاه پراید در جاده بوستان بام ساوه جان خود را از دست دادند.

تهران - ایرنا - سرپرست سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور، گفت: برای تهیه تاریخ جامع دفاع مقدس ابتدا باید چارچوب‌های آن مشخص شود.

مهاباد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: هرگونه آتش‌زدن کاه و کلش در زمین‌های کشاورزی و در سطح مزارع ممنوع بوده و در صورت مشاهده برای افراد خاطی پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

تهران - ایرنا - پاندمی‌کرونا و بدنبال آن حوادث رخ داده در آمریکا نه تنها چهره واقعی رژیم حاکم بر این کشور را فاش کرد، بلکه حامیان دروغین حقوق‌بشر را نیز به مردم جهان شناساند. نخست‌وزیر کانادا حداقل می‌توانست برای حفظ ظاهر انتقادی بسیار کم‌رنگ را متوجه ترامپ کند، ولی این کار را نکرد.

تهران - ایرنا - متخصص بیماریهای عفونی گفت: استفاده همه افراد از ماسک برای جلوگیری از انتقال کرونا، ضروری است زیرا ماسک نمی زنیم که بیماری را نگیریم بلکه ماسک می زنیم تا بیماری را منتقل نکنیم.

ساری - ایرنا - مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مازندران با اعلام اینکه بنیاد برکت پنج هزارو 400 شغل در روستاها و مناطق کم برخورداراستان ایجاد کرده، گفت: امسال بنا است تا در برخی روستاهای قائمشهر 170 شغل ایجاد شود.

بروجرد - ایرنا - نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی سد آبسرده به عنوان یکی از طرح های عمرانی و زیرساختی مهم در شهرستان باید تسریع یابد.

تهران - ایرنا - با اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از خرداد 96 تاکنون دستگاه های اجرایی یکی پس از دیگری به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات متصل و تاکنون بیش از 310 شهرداری به این سامانه متصل شده واین روند هم اکنون شکل صعودی به خود گرفته است.

بوشهر - ایرنا - رییس پلیس راه کنگان، دیر، جم و عسلویه گفت: واژگونی یک دستگاه خودرو سمند در اتوبان عسلویه سه کشته و یک مصدوم بر جا گذاشت.

سنندج - ایرنا - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: خیران این استان 50 دستگاه تجهیزات پزشکی به ارزش 17 میلیارد ریال برای ارتقای شاخص‌های درمان این استان اهدا کردند.