جمعه 13 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی باور ایستادگی و مبارزه با کفر و ظلم را در مردم ایجاد کرد.

یزد - ایرنا - مدیر بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مهریز گفت: عملیات ساخت بخش ام. آر. آی این واحد بهداشتی و درمانی در زمینی به مساحت 500 مترمربع با همکاری خیران و کمک‌های دولتی با پیش بینی 80 میلیارد ریال اعبتار آغاز شد و پیش بینی می‌شود تا پایان سال 99 این ساختمان تکمیل و بهره‌برداری شود.

تهران - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی (ره) و سالگرد نهضت 15 خرداد، نوشت: امام خمینی (ره) به مردم در همه‌جا و همه‌حال اعتماد کرد و نقش داد.

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی امنیت ملی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: خدمت به مردم باید محور امور باشد.

ارومیه - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: جهان امروز تشنه تعالیم و اندیشه‌های والا و رفتار و شخصیت امام خمینی (ره) است.

مراغه - ایرنا = فرماندار عجب‌شیر با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان گفت: رعیات این پروتکل‌ها، شهرستان را که از نظر میزان شیوع کرونا در وضعیت بحران قرار داشت در ردیف شهرستان‌های سفید قرار داد.

بوشهر - ایرنا - معاون میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: طرح ملی اطلس زبانی برای نخستین بار در این استان در دست تهیه و انجام است.

شیراز - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: از ابتدای سال 99 تا کنون، 241 کیلو و 502 گرم انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 98 بیانگر 23 درصد افزایش است.

تهران - ایرنا - فرمانده یگان‌های ویژه ناجا گفت: ارتش و نیروی انتظامی در کنار یکدیگر تلاش می کنند که برای مردم آرامش به ارمغان آورند و تداوم روابط نیروهای مسلح، زمینه ساز پایداری امنیت خواهد شد.

لندن - ایرنا - آمارهای رسمی در انگلیس نشان می‌دهد که از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون 8.7 میلیون شاغل خانه نشین شده که این میزان برابر با یک چهارم کل نیروی کار این کشور است.

زنجان - ایرنا - امام جمعه و استاندار زنجان با تسلیت ایام جانگداز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی تاکید کردند: وقوع انقلاب اسلامی رخداد بزرگ و جلوه تمام عیاری از ابعاد مختلفی همچون شجاعت، تفکر، آینده نگری، استقامت و خداباوری در شخصیت والای امام خمینی (ره) است.

ارومیه - ایرنا - رویش گل‌های بهاری و جاری‌شدن جویبارها در کنار مناظر برفی و یخچال‌های طبیعی در دامنه کوه‌های منطقه «مرگور» ارومیه در فصل بهار چشم‌اندازهای زیبا و کم‌نظیری را در ارومیه خلق کرده است.

آستارا - ایرنا - مسئول واحد خدمات شهری شهرداری آستارا گفت: جولان سگ‌های ولگرد در سطح شهر به یک معضل و عامل گلایه شهروندان تبدیل شده‌است و سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های مسئول، در جمع‌آوری آنها با ما همکاری کنند.

مشهد - ایرنا - مدیرعامل صندوق توسعه ملی گفت: خراسان‌رضوی یک میلیارد دلار سرمایه ارزی و همچنین 25 هزار میلیارد ریال در بخشهای کشاورزی و صنایع از محل صندوق توسعه ملی جذب کرده است.

تهران - ایرنا - فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات سپاه محمد رسول الله"ص" به بیانیه دوم گام انقلاب اشاره کرد و گفت: آینده شناسی، پژوهش، ترسیم آینده و جوان گرایی راهگشای کشور دربیانیه دوم انقلاب است که باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

تهران - ایرنا - رییس پارلمان روسیه در پیامی انتخاب محمد باقر قالیباف را به ریاست مجلس شورای اسلامی تبریک گفت و خواستار همکاری فعال قانونگذاران ایران و روسیه شد.