جمعه 13 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه سنگاپور نوعی ماده کشسان و شفاف ساختند که رسانای الکتریکی و دارای قابلیت نوردهی و خودترمیمی است. مهمترین کاربرد این ماده تولید نمایشگرهای بی‌سیم با طول عمر بالا و پوست ربات‌های نرم است که در محیط‌های تاریک مانند عملیات امداد و نجات کاربرد دارند.

قصرشیرین - ایرنا - مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب گفت: نسخه اصلی و تمام نمای انقلاب اسلامی را باید در راه و سیره امام راحل دنبال کنیم زیرا مکتب ایشان سلیمانی‌پرور و تمدن‌ساز است.

تهران - ایرنا - نایب رییس فدراسیون وزنه‌برداری شایعات مربوط به دوپینگ ملی‌پوش وزنه‌برداری زنان را تکذیب کرد.

قم - ایرنا - مدیرحوزه‌های علمیه گفت: اجرایی سازی طرحی جامع برای تبیین و ترویج اندیشه‌های امامین انقلاب درحوزه‌های علمیه و همچنین تهیه و سامان‌دهی برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و تربیتی، تبلیغی و بین‌المللی متناسب با آن ضروری است.

رشت - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با بیان این که برگزاری تورهای گردشگری تا اطلاع ثانوی در استان ممنوع است گفت: شاهد اطلاعیه هایی در فضای مجازی مبنی بر برگزاری تورهای غیر مجاز هستیم که با هماهنگی مراجع انتظامی و قضایی با آنان برخورد می شود.

سمنان - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: خرید گندم از کشاورزان مناطق غربی استان آغاز شد.

تهران - ایرنا - دلار در صرافی‌های بانکی امروز (سه شنبه) بدون تغییر قیمت نسبت به دیروز به بهای 17 هزار و 70 تومان فروخته شد.

تهران - ایرنا - مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: وام هفت میلیون تومانی به 42 هزار بازنشسته تا پایان خرداد پرداخت می‌شود.

گنبدکاووس - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت که با تلاش ماموران پلیس آگاهی این شهرستان 2 سارق که پارسال اقدام به سرقت طلا به ارزش 10 میلیارد ریال از منزل یکی از شهروندان کرده بودند، شناسایی و امروز سه‌شنبه دستگیر شدند.

اهواز - ایرنا - جمعی از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی خوزستان روز سه‌شنبه با تجمع مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش این استان خواستار تبدیل وضعیت خود شدند.

زاهدان - ایرنا - سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت ایرانشهر گفت: در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و برخورد با واحدهای صنفی متخلف 30 باب مغازه در چند روز گذشته با همکاری فرمانداری، نیروی انتظامی، تعزیرات، مرکز بهداشت و اصناف در این شهرستان پلمب شدند.

مراغه - ایرنا - معاون عمرانی فرماندار مراغه با اشاره به نقش دهیاری ها در توسعه روستایی گفت: دهیاران با توجه به شناختی که از مشکلات روستاها دارند در محرومیت زدایی، رفع مشکلات و نیز عمران روستاها بازوان توانمند دولت هستند.

تهران - ایرنا - اعضای هیات رییسه مجمع نمایندگان استان تهران در اجلاسیه اول دوره یازدهم مجلس امروز مشخص شدند.

تهران - ایرنا - رییس جمهوری با بیان این که اتحادیه اروپا باید به وظیفه خود در قبال اقدامات غیرقانونی آمریکا عمل کند، گفت: اگر اروپا به طور کامل به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم به تعهدات خود پایبند خواهیم بود.

شهرری - ایرنا - ساعات حضور مردم در صحن‌های حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) چهار ساعت افزایش یافت و درهای این حرم مطهر تا ساعت 23 باز است.

استان ها - ایرنا - بیش از سه ماه از شیوع کرونا در کشور می‌گذرد، روزهایی که ابتدایش با استرس و نگرانی سپری شد و چه بسیار افرادی که از خانه بیرون نیامدند تا مبادا به این بیماری مبتلا شوند، اما رفته رفته از حساسیت‌ها کمتر و مردم به روزهای عادی زندگی خود برگشتند.