جمعه 13 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

کابل - ایرنا - کشته شدن یک سیاه پوست آمریکایی در اعتراضات گسترده مردم آمریکا علیه نژادپرستی در افغانستان واکنش بسیاری از سیاست‌مداران جهان را در پی داشته که در این میان، نخبگان افغانی نیز از این رویداد به نام "بهار آمریکایی" و یا "خزان سرمایه‌داری" یاد کرده و به اقدامات غیردمکراتیک دولت آمریکا علیه شهروندان خود اعتراض کردند.

تهران - ایرنا - رییس گروه پایش آلودگی هوا و صوت سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: هوای یزد با شاخص 154 ناسالم برای تمام گروه‌ها است و هوای شهرهای بندر جاسک با شاخص 107، اهواز 117 و شیراز 124 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

شهرری - ایرنا - رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا این ستاد در پنج حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، تشخیص بیماری و درمان وارد عمل شده به طوری که هم اکنون چهار کشور توسعه یافته اروپایی به دنبال استفاده از تجربیات این ستاد در مهار کرونا هستند.

تهران - ایرنا - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رهایی از اقتصاد وابسته به نفت خواست همه مردم، نظام و مقام معظم رهبری است.

گنبدکاووس - ایرنا - حضور مستمر در سطح اول والیبال کشور و معرفی چهره‌های نامدار و ملی‌پوش در سال‌های متمادی در کنار هواداران پرشور، گنبدکاووس را به قطب این رشته در کشور تبدیل کرده اما نبود مکانی مناسب برای میزبانی از مسابقات و کشف استعدادها و طولانی‌شدن روند تکمیل سالن اختصاصی، خواسته اصلی پیشکسوتان و دوستداران والیبال این شهر است.

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان با اشاره به انتقال پسماند روی به محل جدید با در نظر گرفتن جوانب و حساسیت لازم آن گفت: همه مسؤولان متولی امر، صادقانه متعهد به تعهدات خود در این زمینه هستند و اگر در جایی کوچکترین مساله و موانعی بوجود آید به هیچ عنوان اقدام مورد نظر انجام نمی‌گیرد.

بجنورد - ایرنا - رییس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از پرداخت 200 میلیون ریال اعتبار به 14 موسسه قرآنی این استان خبر داد.

تهران - ایرنا - محققان راهکار جدیدی برای مقابله با تومورها ارائه کرده‌اند که از نانوذرات برای تحریک واکنش ایمنی بدن استفاده می‌کند.

تهران - ایرنا - سی ان ان در گزارشی قتل جورج فلوید به دست افسر سفیدپوست مینیاپولیس را یادآور فاجعه قتل عام نژادی دهه 1921 میلادی دانسته و خاطرنشان می‌کند با گذشت یک قرن، نژادپرستی همچنان پدیده‌ای آشکار و نهادینه در آمریکا است.

تبریز - ایرنا - پلاسمادرمانی به عنوان یکی از روش‌های شناخته شده درمان کرونا در جهان از حدود 40 روز قبل در کشورمان نیز شروع شده، اما استقبال مردم از اهدای پلاسما در حد انتظار و نیاز نبوده است.

یزد - ایرنا - کارشناس مدیریت بحران فرمانداری اردکان گفت: عصر دیروز (دوشنبه) توفانی با سرعت 35 متر بر ثانیه بخشی هایی از این شهر را درنوردید و یک میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

سنندج - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به ضرورت تاب آوری بخش کشاورزی در مواقع بحرانی گفت: با انجام آموزش و اطلاع رسانی به بهره‌برداران قدرت مقابله با آسیب‌های این بخش در بحران‌ها را افزایش داد.

بجنورد - ایرنا - رییس بنیاد مسکن فاروج تعداد سندهای صادر شده را در این شهرستان خراسان شمالی هشت هزار و 45 فقره دانست و گفت: صدور این تعداد سند در 77 درصد روستاها بوده است.

کرج - ایرنا - حدود ساعت 13 و 50 دقیقه روز سه شنبه وزش باد شدید مناطق مختلف استان استان البرز را در نوردید.

تهران - ایرنا - سفیر ایتالیا در ایران، به مناسبت هفتاد و چهارمین سالگرد تاسیس جمهوری ایتالیا، در پیامی ویدئویی، بر تعهد خویش برای توسعه روابط میان دو کشور، تاکید کرد.

تهران - ایرنا - نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم انقلابی از مجلس انقلابی انتظار دارند، گفت: باید برای کم کردن فشار اقتصادی از روی مردم حرکت کرد چرا که مردم انقلابی از مجلس انقلابی انتظار دارند.