دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان از احراز هویت و ورود آزمایشی مهارت آموزان به سامانه آزمون دانشگاه دو روز قبل از برگزاری آزمون خبر داد و گفت: زمینه برگزاری آزمون در مراکز و پردیس های دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور برای مهارت آموزان فاقد امکانات مهیا است.

همزمان با کاهش محدودیت های اعمال شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و مجاز شدن فعالیت مراکز تفریحی در تهران درهای برج میلاد به روی علاقه مندان باز شد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به عدم ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن ها و نرم افزارهای آموزشی مجازی دیگر در مدارس غیردولتی در کنار شبکه شاد گفت: اگر اولیاء شکایتی پیرامون عدم رعایت ساعات مصوب تدریس در فضای مجازی دارند، شکایت خود را در سامانه مشارکت ها ثبت کنند.

مدیر دفاتر سفرهای زیارتی، عنوان کرد: وضعیت شرکت‌های مسافرتی هم در سفرهای زیارتی و هم سیاحتی زیر صفراست، زیرا قبل شیوع کرونا نیز به دلیل افزایش قیمت دلار و بالا رفتن هزینه‌ها، مردم تمایل کمتری برای سفر به عراق نشان می‌دادند اماشیوع کرونا این وضعیت را وخیم تر کرد.

یکی از پرسنل بخش جمع آوری پسماندهای بیمارستانی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران به دلیل ابتلا به ویروس‌کرونا درگذشت.

رییس بیمارستان سینا تهران با اشاره به کاهش آمار کرونا و کاهش ورودی به این بیمارستان، این وضعیت را شکننده خواند و در عین حال نسبت به افزایش مجدد بیماری در پی برگزاری دورهمی‌ها و مراسمی همچون شب یلدا، هشدار داد.

روز گذشته، بارش شدید باران در نقاط مختلف استان بوشهر موجب آبگرفتگی و انسداد مسیرها و محورهای مواصلاتی شد و متاسفانه در دشتستان با بیشترین میزان بارش دو کشته بر جای گذاشت و در شهرستان گناوه نیز موجب آبگرفتگی تخریب منازل گردید.

با سرد شدن هوا موارد ابتلا به سرماخوردگی و سرفه ناشی از آن بیشتر شایع می‌شود. برخلاف تصور، برخی خوراکی‌ها با وجود مقوی بودن اما بهتر است هنگام سرماخوردگی مصرف نشوند تا از تشکیل مخاط بیشتر و در نتیجه سرفه و تشدید بیماری جلوگیری شود. در این اینفوگرافیک به چند مورد از این خوراکی‌ها که مصرف آن‌ها در زمان بیماری مضر است اشاره شده است.

چهره سرخ شده و دستان پینه بسته به دلیل سرما و خطر غرق شدن در دل آب شاهد شغل پرخطر صیادی است و بیمه این صیادان بزرگترین مشکلی است که نفس های زندگی 38 صیاد سد وحدت سنندج را تنگ کرده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از افزایش 51.6 درصدی اعتبارات هزینه ای استان تهران در لایحه بودجه سال آینده خبر داد.

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران ضمن تشریح چرایی خودکشی کودکان و نوجوانان می‌گوید: اگر خودکشی رخ می‌دهد رسانه‌ها باید به جای تشریح واقعه، موضوع را تحلیل کنند، زیرا خودکشی جزو آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود که جنبه یادگیری اجتماعی بالایی دارد.

طولانی ترین شب سال در پیش است؛ آیین ایرانی ها در شب چله، دورهمی است؛ در کنار بزرگترها، همراه با حافظ خوانی، شعر و خنده و هندوانه و انار و...؛ اما امسال قرار است یلدایی کرونایی را بگذارانیم؛ یلدایی که بتوان خاطره اش را سال ها بعد نقل کرد و شاد بود از اینکه در یلدای 1399 کسی را به خاطر کرونا از دست ندادیم...

جشن تعیین جنسیت، زایمان در بهترین هتل بیمارستان‌، تزئینات میلیونی اتاق بستری مادر، عکاسی و آرایش ویژه زایمان و جشن تاتی (اولین قدم برداشتن کودک) و... از جمله جشن‌های مجللی است که این روزها دغدغه عده‌ای شده تا با تفاخر آن را در شبکه‌های مجازی به نمایش گذارند تا بلکه اینگونه احترامی در جامعه برای خود خریداری و با دیده شدن نیازهای روحی شان را برآورده کنند؛ نکته آنجاست که برگزاری این مراسمات...

گروهی از متخصصان استرالیایی و اروپایی دستورالعمل بروز شده و مبتنی بر شواهد را برای کنترل کمبود آهن که مشکل جدی سلامت سراسر جهان است، منتشر کردند.

نماینده وزارت بهداشت گفت: عملکرد استاندار لرستان در زمینه مقابله با کرونا قابل‌تقدیر است.

در پی رسانه‌ای شدن مرگ ماده ببر سفید باغ وحش ارم به نام «کوئین» در جمعه هفته گذشته (14 آذرماه) رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران با بیان اینکه پس از وقوع این اتفاق فرصت 48 ساعته‌ای به باغ وحش ارم داده شد تا گزارشی از جزئیات حادثه منجربه مرگ ببر ارائه کند، اظهارکرد: این گزارش کتبی عصر روز گذشته (16 آذرماه) به اداره حفاظت محیط زیست استان تهران ارسال شد و اکنون صحت‌سنجی گزارش...