چهارشنبه 18 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایسنا

معاون درمان وزارت بهداشت در نامه ای به معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، ضمن تاکید بر جلوگیری از حضور همراهان بیمار در تمامی بخش های بیمارستانی به منظور پوشش خدمات رفاهی و شخصی بیماران، بر استفاده از ظرفیت نیروهای بهیاری، پرستاری و همچنین نیروهای داوطلب کمک بهیار یا خدماتی در امر تغذیه، مراقبت و انتقال نمونه‌های گرفته شده از بیمار به آزمایشگاه، تصویربرداری و سایر امور...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - برنامه حمایتی اداره‌کل هنرهای نمایشی از تولید آثار برای عرضه در فضای مجازی اعلام شد و بر اساس آن نمایش‌هایی که در مدت کرونا لغو شده‌اند با شرایط ویژه ضبط و منتشر می‌شوند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: تغییری در چهره بالینی کرونا رخ نداده و همچنان یک بیماری تنفسی با علائم تنفسی است، که در کنار آن احتمال بروزعلامت‌هایی ثانویه‌ای مانند از دست دادن حس بویایی و چشایی، بدن درد، سردرد و یا علامت‌های گوارشی نیز وجود دارد.

خبرگزاری ایسنا

فرزند عبدالمجید ارفعی از بالا رفتن سطح اکسیژن خون این متخصص زبان‌های باستانی خبر داد و گفت: خوشبختانه اکنون وی امکان نشستن و صحبت کردن برای چند دقیقه در روز را دارد.

خبرگزاری مهر

بانک مرکزی اعلام‌کرد از مجموع واحدهای معرفی شده به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات مربوط به کسب‌و کارهای آسیب دیده از کرونا، 365 هزار و 841 واحد معادل حدود 70 درصد واحدها تسهیلات دریافت کردند.

خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - گلایه از کاهش درآمد به خاطر اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونایی طی 2 هفته اخیر یکی از محورهای تماس امروز سه‌شنبه 11 آبان ماه شهرندان مازندرانی با استاندار در برنامه ارتباط مردم با دولت در سامانه سامد بوده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - صاحبنظران در نشست «تجربه‌های فرهنگی و هنری کشورهای مختلف در مواجهه با کرونا» مطرح کردند: مطالعات تطبیقی و آگاهی از تجربیات سایر کشورها در مواجهه با کووید 19 در یک برنامه‌ریزی درست برای کشور خودمان ضروری و مغتنم است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - متخصص تغذیه و رژیم درمانگر به مردم درباره افراط در مصرف نامتعادل برخی مواد غذایی دارای طبع گرم که در این روزهای کرونایی هشدار داد و گفت: افراط در مصرف این مواد و از قلم انداختن سایر مواد غذایی، اقدام تغذیه ای صحیحی نیست.

خبرگزاری ایسنا

یک عضو مستعفی دیگر خانه تئاتر کناره‌گیری خود از هیات مدیره را به طور رسمی اعلام کرد.

خبرگزاری ایرنا

یاسوج - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک شرکت فناور و دانش بنیان این استان که حوزه تخصصی فعالیت آن آموزش خلبانی و هوافضا بوده کابین ضدعفونی افراد علیه بیماری کرونا را ساخته است.

خبرگزاری ایسنا

گروه حامی رژیم صهیونیستی در آمریکا در پی ترور شهید محسن فخری‌زاده تاکید کرد که این اقدام تلاشی آشکار برای از بین بردن دیپلماسی است.

خبرگزاری ایسنا

با شیوع ویروس کرونا و استقبال از ایده‌هایی همچون سینما - ماشین و تماشای فیلم بر روی رودخانه، حالا علاقه‌مندان به سینما در اندونزی به تماشای فیلم در چادرهای کوچک و زیر نور ستاره‌ها روی آورده‌اند.

خبرگزاری ایسنا

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: آزمایش اختصاصی بیماران مبتلا به ایدز در تعهد سازمان بیمه سلامت است و در سال 98 حدود 8 میلیارد و 200 میلیون تومان از سوی سازمان بیمه سلامت برای این آزمایش‌ها هزینه شد.

خبرگزاری مهر

فرمانده یگان انتظامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از دستگیری مرد جوانی که 850 گرم هروئین را بلعیده بود، خبر داد.

خبرگزاری مهر

ارائه مدارک، پیگیری درخواست، پرداخت هزینه‌های قانونی و حتی تایید و ثبت قرارداد، تمامی فرایندهای کاری در مناطق 22 گانه برق پایتخت، الکترونیکی و غیرحضوری است.

خبرگزاری ایسنا

با برگزاری مجازی هفتمین کنگره ملی و پنجمین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت توسط پژوهشکده زخم و ترمیم بافت سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، سخنرانی‌ها و قسمت های این کنگره سه روزه به صورت زنده پخش می‌شود.