چهارشنبه 18 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایرنا

بوشهر - ایرنا - دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: با اعمال محدودیت‌های کرونایی شمار بستری‌های ناشی از ابتلا به این ویروس در بیمارستان‌های این استان از 350 نفر به 120 نفر کاهش یافته است.

خبرگزاری ایسنا

مدیرمنطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در پیامی به مناسبت روز جهانی ایدز، موضوع منطقه ای روز جهانی ایدز 2020 را "تاب آوری خدمات اچ آی وی" عنوان کرده و بر خدمات بهداشتی اچ آی وی به صورت قوی تر، شبکه ای تر و یکپارچه تر که هنگام رویارویی با بحران ها، بازهم نیرومند بمانند، تاکید کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دکتر پیرحسین کولیوند رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا (طرح شهید قاسم سلیمانی) و خدمات و فعالیت های شبانه روزی اعضای کمیته آن قرارگاه، در راستای تلاش جهت تحقق اهداف این طرح در شکست زنجیره کرونا قدردانی کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری گفت: لایحه حمایت از مبتلایان به ایدز که پس از اجرای یک طرح تحقیقاتی ملی مبتنی بر آموزه های دینی، اسناد بالادستی نظام، مطالعه تطبیقی و بهرهگیری از تجربه جامعه جهانی و اسناد بین المللی آماده تقدیم به هیأت وزیران است.

خبرگزاری تسنیم

به مناسبت روز جهانی کم‌توانان (معلولان) وبینار علمی «دستاوردهای ورزش و تندرستی کم‌توانان با نگاهی به تجارب دوره کرونا» روز پنج‌شنبه 13 آذر ماه به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا

اتاق اصناف ایران اعلام کرده که سه رسته شامل «تامین کنندگان مواد شیمیایی جهت عرضه مواد ضد عفونی و نیاز کارخانجات دارویی، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و صنایع مختلف»، «عرضه کنندگان ابزار و یراق مشتمل بر تامین کنندگان مواد و مصالح ایزوگام، قطعات پمب و ابزار مورد نیاز صنایع» و «فروشندگان و عرضه کنندگان قطعات و لوازم یدکی کشاورزی» به گروه شغلی یک اضافه شده است.

خبرگزاری ایرنا

ارومیه - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: با هدف تسریع و سهولت در امر خدمت‌رسانی و همچنین جلب رضایت حداکثری مردم همزمان با شیوع ویروس کرونا، سایت خدمات الکترونیک این سازمان راه‌اندازی شده و 30 نوع خدمت را به صورت غیرحضوری به متقاضیان عرضه می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی کشور گفت: سند قرآن و فضای مجازی در دستور اولین جلسه کمیسیون تبلیغ و ترویج است.

خبرگزاری ایرنا

تبریز - ایرنا - فرماندار شهرستان بستان آباد از نیروی انتظامی به عنوان بازوی توانمند ستاد ملی کرونا در اجرای دستورالعمل های بهداشتی یاد کرد و گفت: نقش این نیرو در مقابله با کرونا بارز است.

خبرگزاری ایسنا

عضو اتاق بازرگانی ایران می‌گوید: افزایش 25 درصدی صادرات ایران در ماه گذشته به عراق باعث شده این کشور به عنوان اصلی‌ترین وارد کننده کالاهای غیرنفتی از ایران شناخته شود.

خبرگزاری تسنیم

رئیس انجمن سکته مغزی ایران هشدار داد: به دلیل ترس از ابتلا به کرونا بسیاری از بیمارانی که دچار علائم سکته مغزی هستند توسط خانواده‌ها به بیمارستان ارجاع داده نمی‌شوند بنابراین احتمال از دست رفتن زمان طلایی درمان سکته مغزی وجود دارد.

خبرگزاری مهر

افزایش نرخ مالیات بالاترین طبقه درآمدی، نه تنها ضرری برای عموم مردم ندارد، بلکه با افزایش درآمدهای دولت و جبران کسری بودجه، درنهایت عموم مردم از آن منتفع می‌گردند.

خبرگزاری مهر

مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی گفت: توجه صرف به سطح بیشتر متغیرها و عدم توجه به اقتضائات زمانی آنها، معمولا تحلیل‌های کارشناسی را با نتایج دقیق و صحیحی همراه نمی‌سازد.

خبرگزاری ایسنا

دانشگاه "کمبریج" اعلام کرد که در آخرین هفته‌های دریافت تست کرونا از دانشجویان، تعداد مبتلایان به کووید -19 تک رقمی شده است.