چهارشنبه 18 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایسنا

مرحله نهایی مطالعه در مورد واکسن کووید -19 که در انگلیس انجام می‌شود، کارایی موثر 100 درصدی واکسن کرونا در برابر موارد شدید را تایید و بیان می‌کند که این واکسن در افراد مسن نیز عملکرد موفقی دارد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - فرماندار بجنورد گفت: در روزهای اخیر و با اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی، شمار مبتلایان به کرونا و بستری‌ها ناشی از این ویروس در مرکز استان خراسان شمالی کاهش یافته است.

خبرگزاری ایسنا

در جلسه عصر یکشنبه (10 آذر) هیات دولت، بررسی لایحه بودجه سال 1400 کل کشور در دستور کار قرار گرفت.

خبرگزاری ایسنا

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: به هیچ عنوان نیاز نیست زائران برای دریافت وجوه مازاد هزینه حج 98 به بانک، مراجعه حضوری داشته باشند.

خبرگزاری ایرنا

بجنور - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: مردم در مدت اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی و تعطیلی صنوف، فشار اقتصادی زیادی را متحمل شده‌اند و حق دارند که پس از پایان طرح، تغییرات محسوسی را از نظر کاهش شیوع این بیماری ببینند.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اعمال محدودیت‌ها و رعایت پروتکل بهداشتی می‌تواند شدت و درصد آمار مبتلایان به کرونا و بستری شدگان در بیمارستان‌ها را کاهش دهد.

خبرگزاری ایسنا

معاون اموزشی دانشگاه هنر گفت: امروز خوشبختانه در همه رشته‌های دانشگاهی در عرصه هنر زمینه‌های خوبی، چه به لحاظ آموزشی‌، پژوهشی و چه به لحاظ فرصت‌های مهارتی برای دانشجویان فراهم است. به طوری که دانشجویان مقطع کارشناسی می‌توانند در کنار تحصیل نیز آموزش تخصصی با رویکرد مهارت محوری را در یکی از زمینه‌های مربوط به رشته تخصصی خود تجربه کنند.

خبرگزاری ایرنا

بندرعباس - ایرنا - 500 بسته معیشتی بین خانواده‌های ووشوکار نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا در هرمزگان به‌همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان توزیع شد.

خبرگزاری تسنیم

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی گفت: تعریف استانداردهای جدید خدمات الکترونیک به گردشگران با توجه به تغییر ساختارهای کلی سفر در ایام همزیستی با کرونا و پسا کرونا ضرورت بسیاری دارد.

خبرگزاری ایسنا

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درباره مقالات منتشر شده از ایران در پایگاه web of science در زمینه کووید -19 گفت: ایران با 786 مقاله مرتبط با کووید -19 در جایگاه سیزدهم قرار دارد و 2.3 درصد مقالات مربوط به این بیماری توسط ایران منتشر شده است. این در شرایطی رخ داده است که دانشگاه‌های ما واقعا از لحاظ مالی در مضیقه بوده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

اهواز - ایرنا - دیدار تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و آلومینیوم اراک از هفته چهارم لیگ برتر باشگاه‌های ایران عصر روز دوشنبه در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز برگزار شد که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از برگزاری نخستین جلسه آمادگی برای حمل، انتقال و نگهداری واکسن کووید 19 به کشور در این وزارتخانه خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دکتر علیرضا زالی با صدور پیامی روز ملی مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت و افزود: آینده‌نگری در بودجه‌ریزی پیش‌رو برای مقابله با کرونا از طریق اصلاح فرایند استخدام نیروهای حوزه سلامت و اختیارات دانشگاه‌های علوم پزشکی گام بزرگی در ریشه کنی کرونا در کشور است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پارلمان آلمان به منظور تشدید تدابیر امنیتی محل سکونت حدود 100 نماینده این کشور، آنها را به فناوری‌های امنیتی جدید مجهز کرده‌است.

خبرگزاری مهر

برای اولین بار بعد از ورود پناهندگان به کشور، جایزه نانسن پناهندگان سال 2020 در منطقه آسیا، به مربی ورزش و مشاور جوانان تبعه افغانستانی در ایران تعلق گرفت.

خبرگزاری مهر

با تلاش مأموران نظارت بر اماکن از 15 هزار و 94 واحد صنفی در نقاط مختلف شهر تهران بازدید و 30 واحد صنفی متخلف با دستور قضائی، پلمب شد.