چهارشنبه 18 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شهردار قلب طهران گفت: 653 مصوبه در شورای سلامت مجازی محلات منطقه 12 در شش ماهه نخست سال 99 تصویب شد.

خبرگزاری مهر

سخنگوی گمرک گفت: مرز تجاری «لطف آباد» خراسان رضوی با ترکمنستان، صبح فردا پس از 9 ماه، به صورت محدود بازگشایی می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، هفته گذشته قیمت نفت تحت تاثیر موفقیت در ساخت واکسن کرونا، رشدی 7 درصدی را به ثبت رساند. رشدی که البته زیر سایه اختلاف در اوپک آن هم در آستانه برگزاری صد و هشتادمین نشست آن، اتفاق افتاد. اختلاف در اوپک باعث شده تا نگرانی‌ها نسبت به تمدید توافق کاهش تولید 7.7 میلیون بشکه‌ای نفت ناکام بماند و از ابتدای سال آینده میلادی، عرضه نفت به بازار‌های جهانی...

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: زنان 67 درصد کادر بهداشت و سلامت را تشکیل داده‌اند و بار مضاعفی در مبارزه با کرونا تحمل می‌کنند. آنان در خط مقابله اول مبارزه با کرونا در بین کادر بهداشت و درمان قرار دارند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو شورای سیاستگذاری سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران گفت: دو مسئله شباهت و زیبایی مجسمه برای ما در اولویت قرار دارد زیرا مجسمه صرفا یک نیم تنه نیست و باید بتواند در وهله نخست به عنوان یک اثر هنری نظر مخاطب را به سوی خود جلب کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اسامی فیلم‌های بخش «مسابقه ملی» چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» در سه گروه مستندهای کوتاه، نیمه‌بلند و بلند اعلام شد.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - ساماندهی معتادان متجاهر و بی‌خانمان‌های شیراز حدود 9 ماه قبل به دلیل احتمال افزایش شیوع کرونا متوقف شد اما با باری دیگر با پیش‌بینی دستورالعمل‌های بهداشتی از سرگرفته شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «سید روح اله لطیفی» اظهار داشت: تردد کامیون‌ها که در مرز لطف آباد خراسان رضوی پس از شیوع بیماری کووید 19، از سوی ترکمنستان ممنوع شده بود، صبح فردا (11 آذر ماه) به صورت «ترانشیپ‌منت» و با جابه‌جایی و تغییرکشنده، بازگشایی می‌شود. وی افزود: در حال حاضر در دو مرز سرخس خراسان رضوی و اینچه‌برون استان گلستان، تبادل کالا به صورت ریلی و در مرز سرخس، همزمان...

خبرگزاری ایسنا

رئیس اتاق اصناف تهران ضمن اشاره به اینکه آمارها نشان می دهد بیش از 95 درصد واحدهای صنفی در تهران دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت کرده‌اند، از تذکر بازرسان به واحدهای صنفی به صورت کرکره نیمه باز و فروشگاه‌های زنجیره‌ای که فروش اجناسی به غیر از فروش اجناس سوپرمارکتی و مواد غذایی اقدام کرده‌اند خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

شهرری - ایرنا - رییس اتاق اصناف شهرستان ری گفت: باگذشت 10 روز از تعطیلی واحدهای صنفی غیرضرور، بیش از 98 درصد کسبه این شهرستان در اجرای این طرح همکاری داشتند و در بازرسی ها حدود 150 واحد صنفی به دلیل سرپیچی از اجرای محدودیت‌های کرونایی پلمب شده‌است.

خبرگزاری مهر

رئیس پلیس مترو از دستگیری مواد فروشی که به ازای فروش مواد مخدر گوشی‌های سرقتی از سارقان اتوبوس‌های BRT دریافت کرده بود، خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

سمنان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: شغل یکهزار و 900 نفر تاکنون در استان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی پایش و رصد شغلی شد.

خبرگزاری ایسنا

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: استفاده از فضای مجازی برای آموزش، انتخاب ما در آموزش و پرورش نبود. اصولا خاستگاه فضای مجازی در همه کشورهای دنیا برای کودکان نبوده و نیست اما با توجه به شرایط ایجاد شده و تعطیلی مدارس آموزش و پرورش نمی توانست 15 میلیون دانش آموز را که سرمایه های عظیمی از کشور عزیزمان هستند را بدون برنامه رها کند و به ناچار از این بستر برای تعاملی کردن...

خبرگزاری ایسنا

جدیدترین آمارهای ارائه شده از سوی سازمان توسعه تجارت نشان می‌دهد که بخش مهمی از کاهش صادرات تحت تاثیر کرونا در بهار، در ماه‌های بعد جبران شده است.

خبرگزاری ایسنا

از اعلام هیات انتخاب بخش دگرگونه های اجرایی تئاتر فجر تا خبرهای از جشنواره تئاتر عروسکی و عمار از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

خبرگزاری ایرنا

شهرری - ایرنا - مدیر عامل کارخانه سیمان تهران با اشاره به تلاش شبانه روزی کارکنان این کارخانه در دوران تحریم های ظالمانه دشمنان، گفت: تولید سیمان نسبت به پنج سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.