دوشنبه 16 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایسنا

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی با اشاره به ضرورت مقابله با عوارض زایمانهای تقویمی و زودرس، ضمن پیشنهاد نام‌گذاری تاریخ 9 آذر هر سال به عنوان روز فرزند اوری ایمن، تاکید کرد: سیاست های اتخاذی وزارت بهداشت و همکاری بین بخشی با ارگان های دیگر از جمله ثبت احوال و آگاهی بخشی مادران جامعه می تواند نقش پیشگیری بهتر از درمان را به خوبی نمایان سازد.

خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: با اجرای طرح محدودیت تردد از ساعت 21 تا چهار صبح، طی یک روز یک هزار و 53 تردد در سه محور شهر قزوین ثبت شد.

خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - مانور مجازی زلزله و ایمنی در بستر شبکه آموزشی غیرحضوری شاد ویژه دانش‌آموزان و اعضای خانواده آنها روز شنبه در اصفهان برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی مشکلات اخیر شبکه شاد گفت: یک بخشی مربوط به زیرساخت فنی و بخش دیگر مربوط به کاستی های نرم افزاری است که شناسایی شده و در حال ترمیم است. این کار با توسعه زیرساخت ها و رفع اشکالات فنی در حال انجام است و تیم مسئولین فنی به ما نوید داده اند که در یکی دو هفته آینده این مشکل هم برطرف خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین با اشاره به افزایش تقاضای سفر از طریق آژانس‌ها در شرایط اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها، گفت: تاکسی‌ها و آژانس‌های حق افزایش کرایه‌ها را ندارند و براساس مصوبه شورای شهر باید کرایه دریافت کنند.

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - روانشناس البرزی گفت: برای پیشگیری و کاهش رفتارهای پرخطر در بین دانش آموزان باید مهارت «نه گفتن» را در بین آنان با ارایه آموزش تقویت کنیم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اصرار به سزارین مناسبتی و اینکه نوزاد زودتر از تاریخ مقرر به دنیا بیاید، باعث می‌شود که نوزاد وارد بخش ویژه شده و مشکلاتی به او تحمیل شود.

خبرگزاری مهر

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به اعتراض برخی از دانشجویان از تعطیل شدن کامل بخش اداری برخی از دانشگاه ها گفت: دانشجویان مستندات خود در این رابطه را به وزارت علوم ارائه کنند تا پیگیری شود.

خبرگزاری ایرنا

مراغه - ایرنا - مدیر بنیاد مسکن مراغه از مقاوم‌سازی و نوسازی 12 هزار و 600 واحد مسکونی در روستاهای این شهرستان با تسهیلات پرداخت شده خبرداد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزارت امور خارجه ونزوئلا طی بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن ترور «شهید محسن فخری زاده» دانشمند برجسته ایرانی، خواستار پایبندی همه کشورها به حقوق بین الملل و امنیت و صلح جهانی شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران_ ایرنا_ روزنامه همدلی در مطلبی آورد: یکی از دلایل محبوب بودن بیش از حد مارادونا این بود که هرکس می‌توانست خودش را به‌دلیلی به او نزدیک کند. پر اشتباه‌ترین آدم‌های جامعه کسانی که گرفتار برخی آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد شده بودند خودشان را به او نزدیک می‌دیدند.

خبرگزاری مهر

یک تحلیلگر بازار سرمایه با بیان اینکه اگرچه اتفاق تلخی به دلیل ترور یکی از دانشمندان ارزشمند کشور در روز گذشته رخ داد، اما به نظر نمی‌رسد بازار به این اتفاق واکنش منفی نشان دهد.

خبرگزاری ایسنا

آمار جهانی مبتلایان به کووید 19 تاکنون به 61 میلیون و 988 هزار و 655 نفر رسیده و مرگ یک میلیون و 449 هزار و 124 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - پیشکسوت بسیجی استان کرمان گفت: ورود بسیج در دوران دفاع مقدس به عرصه جنگ به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، تمام معادلات جنگ و دشمن را تغییر داد.

خبرگزاری مهر

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی: شهید فخری‌زاده در عرصه مقابله با کرونا نیز از پیشگامان بود و مجموعه تحت مدیریت ایشان در تولید کیت تشخیص کرونا فعالیت داشت.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی در مناطق دارای وضعیت قرمز کرونا از امروز تعطیل هستند.