دوشنبه 16 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایسنا

یکی از گروه‌های سنی که در پی ایجاد محدودیت‌های ترددی و کاهش حضور مردم در جامعه در خطر آسیب‌های بسیاری قرار دارد، کودکان هستند. عده زیادی از کودکان از دی ماه سال 98 که شیوع کرونا در کشور علنی شد، در خانه‌ها قرنطینه شده‌اند. فرآیندی که همچنان ادامه دارد و زمان مشخصی در خصوص پایان آن اعلام نشده است.

خبرگزاری ایسنا

با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان و درگیر شدن کشورهای مختلف با این بیماری، گویی مردم یک باره از یک دنیا وارد دنیای دیگری شدند که برایشان تازگی داشت و البته تعجب آور و ترسناک بود.

خبرگزاری ایسنا

در ماه جاری شرکت‌های داروسازی فایزر (Pfizer) و شریک آن بیو ان تک (BioNTech)، شرکت مدرنا (Moderna) و آسترازنکا (AstraZeneca) نتایج آزمایش‌ها واکسن‌های کرونا خود را منتشر و اعلام کردند که واکسن کرونا آن‌ها در پیشگیری از بیماری کووید -19 موثر هستند.

خبرگزاری مهر

دومین همایش ملی علوم ورزشی و فدراسیون ها با حضور معاونان وزارت ورزش و آموزش و پرورش و اساتید بنام دانشگاه در حوزه تربیت بدنی و با تاکید بر فدراسیون ترای‌اتلون برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

اراک - ایرنا - مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: 2 هزار و 700 بیمار مبتلا به ویروس کرونا امسال در بیمارستان‌های تامین اجتماعی این استان بستری شده و خدمات درمانی دریافت کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - 19 قاری و استاد قرآن در اختتامیه دوره تخصصی اقراء موفق به دریافت مجوز قرائت حفص از عاصم شدند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دارنده مدال نقره تیراندازی بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا گفت: از تجربه پارالمپیک ریو استفاده خواهم کرد تا در توکیو به بهترین نتیجه برسم.

خبرگزاری ایرنا

همدان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا زمینه خدمات غیرحضوری و اینترنتی در همه دستگاه‌ها فراهم شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بر اساس نتایج یک مطالعه علمی که یک نظریه شایع را کم ارزش می‌کند، جهش‌های ویروس کرونا، آن را مسری‌تر نکرده است.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در این چند روزی که از آغاز دورکاری کارکنان ادارات استان گذشته است در مصرف گاز آنها تاثیری مشاهده نشده است در حالی که دورکاری فرصت مناسبی برای بهینه‌سازی مصرف است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محسن فخری‌زاده مهابادی یکی از تاثیرگذارترین دانشمندان تحقیقات علمی، پژوهشی و صنعت دفاعی ایران به شمار می‌رفت که به عنوان رییس سازمان پژوهش وزارت دفاع نقش بی‌بدیلی در به سرانجام رساندن طرح‌های مختلف داشت و با اقدامات خود توانست توان دفاعی کشور را به تراز قابل قبولی از بازدارندگی برساند.

خبرگزاری مهر

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پیامی گفت: خون به ناحق ریخته شده شهید محسن قخری زاده پایه های لرزان استکبار و صهیونیسم را لرزان تر از پیش خواهد کرد.

خبرگزاری ایرنا

کاشان - ایرنا - هفته گذشته (یکم تا هفتم آذر) رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان و نطنز در شمال اصفهان رخ داد که مهمترین آنها بهبود رعایت محدودیت‌های کرونایی در این منطقه بود.

خبرگزاری ایرنا

خرم‌آباد - ایرنا - داروخانه بسیار شلوغ است به قول قدیمی‌ها جای سوزن انداختن ندارد اغلب افراد برای خرید داروهای کرونا آمده‌اند چون یکی از داروخانه هایی است که داروهای درمان کووید 19 را توزیع می کند.

خبرگزاری ایرنا

خمین - ایرنا - رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خمین گفت: 236 نفر امسال در سامانه متقاضیان طرح‌های اشتغال‌زایی این شهرستان (سامانه رصد اشتغال) ثبت‌نام کردند.

خبرگزاری ایرنا

لارستان - ایرنا - شیخ محمد صدیقی روحانی وارسته و امام جمعه اهل سنت روستای کاریان کهن واقع در بخش جویم شهرستان لارستان به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان امیدوار شهرستان اوز درگذشت.