دوشنبه 16 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: پیش بینی می شود تا اواخر زمستان امسال به نمونه قابل قبولی از واکسن کرونا برسیم، به عبارتی به احتمال فراوان تا این زمان واکسن ایرانی کرونا ساخته می شود.

خبرگزاری ایسنا

دم‌دمای اسفند ماه بود که خبر مرگ دو هم‌وطن بر اثر ابتلا به کرونا در کشور پیچید، اوایل از حضورش هراس داشتیم اما نه خیلی... هنوز از حضور عزیزانمان غرق در لذت بودیم، خبری از واقعه مرگ هر روزه نبود.

خبرگزاری ایرنا

گناباد - ایرنا - رییس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد گفت: هزار و 150 بسته معیشتی و بهداشتی به ارزش دو میلیارد و 875 میلیون ریال طی هفت مرحله از ابتدای امسال تاکنون بین آسیب دیدگان کرونا در این شهرستان توزیع شد.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - تشکل بسیج رسانه برای نخستین بار در سال 1390 در استان فارس شکل گرفت و پس از آن به سراسر کشور تسری یافت و امروز اکثریت قریب به اتفاق فعالان رسانه‌ای این استان، اعم از خبرنگاران، عکاسان خبری، مدیران مسوول و دیگر اقشار حوزه رسانه در آن عضویت دارند.

خبرگزاری ایرنا

همدان - ایرنا - با وجود اعمال محدودیت‌های کرونایی، عرضه میوه و تره بار در محله «سرگذر» شهر همدان بازار داغ شیوع این ویروس را فراهم کرده است.

خبرگزاری ایرنا

بندرعباس - ایرنا - اجرای محدودیت‌های دو هفته‌ای کرونا، برگزاری رژه بسیج دریایی، توقیف محموله بزرگ دام قاچاق، آغاز عملیات اجرایی شهرک مسکونی سرباز ولایت و طرح تکمیلی سلامت روستاییان، ابلاغ سهیمه ارزی واردات پیله وران و توزیع مرغ با قیمت مصوب از جمله مهمترین خبرهای هرمزگان در هفته گذشته است.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - مدیر نظارت سازمان نظام پزشکی مشهد از دستگیری فرد مداخله‌گر در امور پزشکی که ادعا می‌کرد با گلاب، بیماران کرونا را درمان می‌کند خبر داد.

خبرگزاری ایسنا

سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل طی نامه ای به دبیرکل سازمان ملل و رییس شورای امنیت، ضمن مسئول دانستن آمریکا و اسراییل در این حمله ناجوانمردانه، از آنها خواست ضمن محکوم کردن این ترور، اقدامات لازم را در این زمینه به عمل آورند.

خبرگزاری ایسنا

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که امروز همه ارکان نظام و مردم باید با یکدیگر متحد شده و با رعایت دقیق پروتکل‌ها و محدودیت‌ها به بهبود وضعیت کمک کنند.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - مسوول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نیمی از بستری‌شدگان بر اثر کرونا در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیماری زمینه‌ای داشته اند.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - کشف اسکلت‌هایی در جریان کاوش آبراهه‌های تخت‌جمشید، گمان‌های بسیاری را درباره چگونگی وقوع رویدادهای تاریخی در این مجموعه رقم زد؛ اما رسیدن به پاسخ‌های دقیق در گرو ارسال نمونه‌های استخوانی به خارج از کشور است که به نظر می‌رسد تا به امروز در پیچ‌وخم فرایندهای اداری مانده است.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - شیوع و پاندمی ویروس کرونا در سراسر جهان و ایران همه عرصه‌ها و فعالیتها را دچار اختلال کرد اما اگرچه در ابتدای شیوع کرونا درحوزه آسیبهای اجتماعی به خصوص در حوزه پدیده طلاق دچار افول آمار بودیم اما این امر موقتی بود و جغد شوم طلاق همچنان در حال اوجگیری در آسمان کروناست.

خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - در حالی یک هفته از شروع تشدید محدودیت‌های کرونایی در مازندران می‌گذرد که عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بیشتر مطب‌ها و کلنیک‌های پزشکی استان این مراکز را به عنوان شلوغ‌ترین اماکن و ازدحام جمعیت در پذیرایی از کرونا تبدیل کرده است.

خبرگزاری ایسنا

یک کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: اگر رژیم صهیونیستی مستقیما در ترور شهید «محسن فخری زاده» دانشمند برجسته کشورمان نقش داشته باشد، ایران می داند که چگونه انتقام این ترور را از رژیم صهیونیستی بگیرد.

خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - اداره کل اموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد: تعطیلی یک هفته در مناطق با وضعیت قرمز استان شامل فعالیت‌های آموزشی نبوده و در این هفته آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان به روال قبل استمرار خواهد داشت.

خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - پنجمین ترور هسته ای، تعطیلی یک هفته‌ای ادارات، رعایت محدودیتهای کرونایی و آماده باش برای بارشها در استان از جمله مهمترین تیتر صفحه نخست روزنامه‌های شنبه چاپ اصفهان است.