شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

توسعه روش‌های نوین پزشکی به درمان بیماری‌های صعب‌العلاج کمک می‌کند که ژن‌درمانی یکی از آنها است. خوشبختانه در ایران با شکل‌گیری زیست‌بوم سلول‌های بنیادی اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت‌: در هفت ماهه سال جاری در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، 153 نفر دستگیر شدند.

دادستان کل کشور در دیدار با خانواده طلبه شهید آرمان علی‌وردی گفت: آمریکا و بعضی از کشورهای غربی عده‌ای را فریب داده‌اند و یک عده‌ای را خریده‌اند تا با پول‌ها و هزینه‌هایی که می‌کنند کشور را به اغتشاش بکشانند.

3 مرد در رابطه با کشف جسد دوستشان که چندی قبل در محله فلاح پیدا شده بود، دستگیر شدند.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور از کشف 53 قبضه سلاح جنگی و شکاری و تعداد 1560 عدد فشنگ جنگی در مرزهای استان آذربایجان غربی خبر داد.

شرکت مترو تهران قصد دارد به منظور آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان با صنعت ساخت راه‌آهن ریلی زیرزمینی در کلانشهرها، مباحث آموزشی را به میان دانش‌آموزان مدارس پایتخت بیاورد.

دبیر ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی اظهار کرد: دستاورد جدید درمان بیماری "سرطان خون" با ژن‌درمانی در ایران نزدیک به 7 سال زمان برده است و بیماران سرطان خونی که پیوند در آنها جواب نداده است به احتمال 70 درصد با روش ژن‌درمانی بهبود می‌یابند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

سومین نشست اندیشه‌های راهبردی با موضوع زن و خانواده به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

مرکز رسانه قوه قضائیه با بیان اینکه اخبار غیردقیق از وضعیت جسمی "حسین رونقی" منتشر شده اعلام کرد: حال وی خوب است و هیچ احیای قلبی صورت نگرفته است و رونقی به‌زودی مرخص خواهد شد.

طی بخشنامه‌ای از سوی معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور، اعتبار آن دسته از کارت‌های هوشمند ملی که اعتبار آن‌ها تا آخر سال 1403 و قبل از آن است تا پایان سال 1405 تمدید شد.

مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: یلدا آقافضلی به علت عوارض ناشی از مصرف مواد روان‌گردان از نوع شیشه فوت کرده است و فرضیه خودکشی در دادسرای جنایی رد شده است.

مدیرعامل انجمن دیابت ایران گفت: داشتن اضافه وزن، بی‌تحرکی و استرس فراوان باعث ابتلای فرد به دیابت نوع دو می‌شود و می‌توان گفت که این نوع دیابت تا حدود 80 درصد قابل پیشگیری است.

وزارت آموزش و پرورش شرایط جابه جایی و انتقال دائم نیروی انسانی مازاد سایر دستگاه‌های اجرایی به این وزارتخانه را ابلاغ کرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، از احداث پایگاه‌های مدیریت بحران با همکاری دولت و شهرداری تهران خبر داد.

با بررسی آمارهای موجود، مشخص شده است که 20 درصد از کابران روسی سرویس آژانس توریستی، ایران را به عنوان محبوب‌ترین مقصد خود جهت انجام سفر در بازه زمانی 30 دسامبر 2022 تا 8 ژانویه 2023 انتخاب کرده‌اند.