یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: سردیس شهید فلاحی پس از تعمیر و مرمت مجدد در نقطه قبلی نصب خواهد شد.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان عملکرد این مجموعه از آزادی 3 هزار و 606 زندانی جرایم غیرعمد با رقم بدهی بالغ بر 20 هزار و 855 میلیارد ریال در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه روز گذشته را اعلام کرد.

با ثبت نخستین نور تلسکوپ 3.4 متری رصدخانه ملی ایران، آخرین گام در مرحله تجمیعِ زیرمجموعه‌های تلسکوپ و تکمیل بزرگترین طرح علمی ایران برداشته شد.

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم با اشاره به بهره‌برداری از سامانه معاینه فنی موتورخانه‌ها گفت: اگر معاینه فنی موتورخانه‌ها انجام شود، مصرف گاز و نیز میزان آلاینده‌ها در موتورخانه‌ها کاهش می‌یابد.

شهردار تهران طی احکامی جداگانه 15 شهردار را در سمت خود ابقا، 4 شهردار را در مناطق دیگر و 3 شهردار را به عنوان مشاور معاون منصوب کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه هیچ محدودیتی ندارد و از کارشناسان متخصص برای روایتگری خاطرات دفاع مقدس دعوت می کند تا اطلاعات دقیقی را برای دانش‌آموزان روایت کنند.

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوا ساختار مغز کودکان را تغییر داده و باعث بروز برخی از اختلالات روانپزشکی از جمله اسکیزوفرنی، اختلالات اوتیسم و اختلالات وسواس فکری اجباری خواهد شد.

فرماندهان و نیروهای میدانی یگان ویژه با حضور در تجمعات مختلف، نهایت مدارا را با حاضران در تجمعات داشته‌اند و با ادبیات اقناعی و دوستانه با اقشار مختلف حاضر در تجمعات صحبت کرده‌اند تا در نهایت حد ممکن، صف آشوبگران از صف معترضان واقعی جدا شود.

شهردار تهران با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل عمومی و رفع چالش‌های موجود در شهر تهران گفت: یکی از مشکلاتی که شهروندان با آن روبرو هستند به تردد موتورسیکلت‌ها در معابر بر می‌گردد که بر همین اساس ساماندهی آنها در دستور کار شهرداری قرار دارد.

رئیس شورای شهر تهران، با انتقاد از عدم نگه‌داشت و توسعه سیستم حمل و نقل عمومی در شورای پنجم، گفت: در حالی ما در پایان شورای چهارم 6 هزار دستگاه اتوبوس به شورای پنجم تحویل دادیم که آنها در پایان شورای پنجم تعداد آنها را به 1700 دستگاه رسانده بودند.

دبیر دوازدهمین همایش ملی نخبگان ضمن بیان جزئیات این همایش اظهار کرد: این دوره با مشارکت 500 نفر از نخبگان و در دو روز برگزار خواهد شد.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: در سه سال آینده تعداد نخبگان کشور را شناسایی خواهیم کرد چراکه تعداد قابل توجهی نخبه داریم که شناسایی نشدند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خواستار ورود اتوبوس‌های جدید به سیستم حمل و نقل عمومی پایتخت از خارج از کشور شد.

هوای شهر تهران، امروز در وضعیت "قابل قبول" است.

باستان‌شناسان در یک سکونتگاه اولیه دوران نوسنگی در اسلواکی واقع در اروپای مرکزی، یک گور دسته‌جمعی که در آن حدود 35 جسد بدون سر وجود داشت، کشف کردند.