سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: همه مرز‌های منتهی به معابر خروجی زائران به عراق تا اطلاع بعدی بسته شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: به اعتقاد من شوراها نباید از حقوق خود عقب‌نشینی کنند؛ بلکه ما باید به طور مداوم حرکت رو به جلوی خود را داشته و آن را اصلاح کنیم، در غیر این صورت متاسفانه حقوق شوراها تضییع خواهد شد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

مالیات اخذ شده از صاحبان سگ‌ها در سال 2021 میلادی بیش از 400 میلیون یورو درآمد را وارد خزانه کشور آلمان کرده است.

وزیر آموزش و پرورش از ارائه تسهیلات برای ارتقای تحصیلی دانش‌آموزان نخبه برای ورود به دانشگاه و بازار کار خبر داد و گفت: این موضوع کمتر از یک ماه دیگر به تصویب خواهد رسید که نشان از جدی بودن دولت در کنار مردمی بودن و عدالت محوری بودن آن است.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: با انعکاس درست و وسیع اقدامات، باید امیدآفرینی کنیم، اما متاسفانه عده‌ای اگر دولت یک جا کوتاهی داشته باشد، بزرگنمایی می‌کنند و مردم را ناامید می‌کنند.

مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کشاورزی 90 درصد آب حوضه آبریز دریاچه ارومیه را مصرف می‌کند و با توجه به این حجم بالای مصرف آب، توقف توسعه اراضی کشاورزی، شاه کلید احیای دریاچه ارومیه است.

با توجه به در پیش‌رو بودن ایام اربعین حسینی (ع)، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای که قصد شرکت در راهپیمایی اربعین را دارند باید برخی نکات بهداشتی و درمانی را رعایت کنند.

در "نذر تخصص" مجمع خیرین کشور هر کسی با هر تخصصی که دارد به سالمندانی که به آن تخصص نیاز دارند، بدون چشم‌داشت خدمات ارائه می‌دهد. در طرح "بانک زمان" هم جوانان به جمعیت سالمند خدمات رایگان ارائه می‌دهند تا در سالمندی خود از این خدمات رایگان بهره ببرند

کیفرخواست سارق خشن و عامل شهادت شهید کیوان‌لو از سوی دادسری امور جرائم جنایی صادر و پرونده به دادگاه یک کیفری استان تهران ارسال شد.

کیفرخواست سارق خشن و عامل شهادت شهید کیوان‌لو صادر و پرونده به دادگاه ارسال شد. شهید کیوان‌لو 13 شهریور در مأموریت دستگیری سارق به شهادت رسید.

سرپرست سازمان منابع طبیعی کشور با ارسال نامه‌ای خطاب به معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد، با صدور اسناد مالکیت اراضی ملی محدوده و حریم شهرها برای وزارت راه و شهرسازی و صدور اسناد مالکیت بستر و حریم رودخانه ها برای وزارت نیرو اعتراض کرده است.

معاون اجتماعی قوه قضائیه گفت: رسیدگی به مشکلات پرستاران را بر خود واجب می‌دانیم و تلاش داریم که با ایجاد امنیت شغلی برای این قشر زحمت‌کش آرامش روانی و سلامت جسم جامعه را تأمین کنیم.

معاون اول قوه قضائیه گفت: بین 20 تا 25 درصد پرونده‌های قضائی کشور در تهران است و دادگستری کل استان تهران از حیث میزان پرونده‌ها مهم‌ترین دادگستری کشور است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در نشست با شرکت‌های دانش‌بنیان از تشکیل شعبه ویژه برای این شرکت‌ها به منظور حمایت از تولید خبر داد.

دادستان تهران گفت: افعال مجرمانه‌ای مانند سرقت‌های خشن و آدم‌ربایی شامل سیاست کاهش جمعیت کیفری نمی‌شود و با کسانی که به جان و مال مردم دست‌درازی می‌کنند و امنیت را بر هم می‌زنند، نباید ذره‌ای مماشات کرد.