سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

سردار اشتری؛ فرمانده کل انتظامی کشور گفت: بیش از 30 هزار نفر از نیروهای پلیس در حوزه‌های مختلف در حال خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

بر اساس گزارش‌ها و با توجه به گرمی هوا و ازدحام موجود در پایانه‌های مرزی تاکنون بیش از 6500 نفر از هموطنان در پایانه‌های مرزی دچار گرمازدگی شده‌اند.

رئیس ستاد اربعین گفت: شرایط در مرزها اندکی بهتر شده اما تا شرایط پایدار فاصله زیادی داریم

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

رئیس پلیس راه کشور از ممنوعیت صدور "صورت وضعیت" برای اتوبوس‌های زائران به سمت مرزها خبر داد.

با توجه به اینکه دریاچه ارومیه تنها یک قدم با مرگ فاصله دارد، هیچ یک از اقداماتی که ستاد احیا، دردی از دردهای ارومیه را دوا نمی‌کند و در حال حاضر تنها رهاسازی آب از سدها به دریاچه ارومیه توسط وزارت نیرو می‌تواند دریاچه را از مرگ حتمی نجات دهد.

رئیس دیوان عالی کشور در دیدار با رئیس دیوان عالی اندونزی بر گسترش همکاری در زمینه توافقنامه‌های قضائی و به ویژه انعقاد توافقنامه انتقال محکومان تأکید کرد.

سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از ازدحام زائران در مرز ایران و عراق خبر داد و گفت: از امروز هیچگونه برگ تردد و تمدید گذرنامه برای سفر به عتبات تا اطلاع ثانوی صادر نخواهد شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: اتوبوس‌هایی که در جاده‌های منتهی به مرز‌ها در حال حرکت هستند و صورت وضعیت آنها از توسط ترمینال مربوطه صادر شده است، می‌توانند تردد کنند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه از اعلام نتایج جدید آزمون وکالت این مرکز پس از ابلاغ استفساریه مجلس از سوی رئیس‌جمهور و انتشار در روزنامه رسمی کشور خبر داد.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان کشور از انتقال 19 زندانی ایرانی از کشور قطر به زندان‌های داخل کشور خبر داد.

رئیس جامعه تورگردانان ایران گفت: مانع اساسی کشورمان در مسیر جذب گردشگران خارجی به‌ویژه از مبدأ کشورهای اروپایی، موضوع ایران‌هراسی و پروپاگاندای رسانه‌ای غربی است اما عملاً اقدام خاصی در زمینه معرفی فرهنگ ممتاز ایران و مقابله با ایران‌هراسی نشده است.

ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد موقتا همه مرزهای شش‌گانه به سمت عراق بسته شده است با این حال همه مسئولان به ویژه وزیر کشور، فرمانده کل سپاه پاسدران و برای حل مشکلات زائران در این مرزها حضور دارند.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت زیست محیطی آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: راهکار فرونشست جز در احیای آبخوان‌ها و جلوگیری از استحصال بی‌رویه از این منابع ارزشمند آبی نیست.

استاندار ایلام گفت: مسیرهای ورود به مرز مهران بازگشایی شد و به مرور ورود زائران ادامه دارد.

در این گزارش به بررسی 4 نشانگر افت کیفیت در مدارس عادی دولتی پرداخته‌ایم و چالش‌های استخدام اخیر معلم در وزارت آموزش و پرورش را بررسی کرده‌ایم.