سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

شهردار منطقه 8 از راه‌اندازی دومین بوستان "مادر و کودک" در این منطقه خبر داد.

تأیید تابعیت فرزندان متولد از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، نمی‌تواند صرفاً به ازدواج‌هایی محدود شود که پس از انتشار "آیین‌نامه اعطای تابعیت ایران به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی" و به صورت ثبت شده واقع می‌شوند.

مدیرعامل انجمن یوزپلنگ ایرانی گفت: بر اساس مطالعات علمی برای عبور گوشتخواران از جاده‌ها، زیرگذر و برای گیاه‌خواران روگذر مناسب‌تر است و از این رو برای عبور یوزها ایجاد زیرگذر استاندارد بهتر از روگذر است.

رئیس قوه قضائیه گفت: برخلاف شایعه رواج‌یافته مبنی بر عدم پیگیری سرقت‌های زیر 20 میلیون تومان، باید این موضوع را تأکید و تبیین کرد که هر نوع سرقتی، توسط دستگاه قضائی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

دانشجوی رشته روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه طباطبایی، پس‌انداز شخصی خود را صرف آزادی دو زندانی در شهرهای شیراز و تهران کرد.

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرد: از حدود 15 میلیون 900 هزار نفر جمعیت دانش‌آموزی کشور، 14 میلیون و 700 هزار دانش‌آموز کتاب‌های درسی خود را برای سال تحصیلی 1401-1402 ثبت سفارش کرده‌اند.

طبق قانون مجازات اسلامی اگر سرقت خشنی با سلاح رخ داد و این جرم، وحشت عمومی به جامعه تزریق کرد، این دسته از مجرمان، قانوناً باید "محارب" محسوب شوند و اعدام دریافت کنند اما در حال حاضر شاهد صدور آرای بسیار خفیف برای این دسته از مجرمان جرائم خشن هستیم!

مدیرعامل شرکت هنرکارت بنیان ایرانیان وابسته به صندوق اعتباری هنر از بهره‌مندی دارندگان هنرکارت از خدمات هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی با تخفیف ویژه خبر داد.

قرار بر این است که قانون جهش تولید دانش‌بنیان بسیاری از ساختارهای اقتصادی را تغییر داده و امکانات بسیاری را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان و خلاق قرار دهد.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و ستاد مبارزه با مواد مخدر به منظور تحقق سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر و همکاری متقابل برای ارتقای سطح سلامت و کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در سطح جامعه تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا با اشاره به صدور 350 هزار برگ گذرموقت ویژه اربعین در 4 روز گذشته، آخرین وضعیت "صدور گذرنامه و برگه گذر موقت زائران اربعین" را تشریح کرد.

سرپرست مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت ضمن تشریح تخلفات مالی پزشکان اعلام کرد: "قرارگاه نظارت بر سلامت" در معاونت درمان وزارت بهداشت تشکیل شده است تا نظارت بر تخلفات پزشکان تشدید شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه برخورد با فساد حتما هزینه خواهد داشت، گفت: نیروهای انقلابی آمادگی برخورد با فساد و پرداخت هزینه آن را دارند.

شهردار تهران در جلسه شورای شهر تهران گزارشی را در ارتباط با اقدامات یک ساله شهرداری تهران ارائه کرد و گفت: متاسفانه مدیریت شهری سابق جهت‌گیری مناسبی را در فرآیند خدمت به شهروندان نداشت.

یک کارشناس محیط زیست در رابطه با موارد مهم در خصوص سند حکمرانی آب توضیح می‌دهد.