سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس شورای شهر تهران گفت: مدیریت جدید شهرداری تهران که در یک سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد؛ شهرداری را زیر صفر از اصلاح‌طلبان تحویل گرفت و ماه‌ها تلاش شده تا وضعیت به شرایط امروز برسد.

تعداد بیماران سرپایی کرونایی در کشور کاهش یافته است، اما در هفته گذشته تعداد افراد فوت شده با تست مثبت کرونا، در چهار استان کشور افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: ان‌شاءالله امسال 23 پارک محلی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در شهر تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس مؤسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران گفت: با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت در خواهیم یافت که کشورهای حاشیه خلیج فارس از امارات، کویت و عربستان گرفته تا عراق و حتی ترکیه، به بازاری برای حراج و فروش آثار تاریخی و فرهنگی ایران‌زمین بدل شده‌اند.

معاون گردشگری "طرح مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق" را موجب افزایش قابل ملاحظه تعرفه‌های بخش گردشگری عنوان کرد و این طرح را مغایر با ماده 8 قانون توسعه که به عنوان قانون خاص برای حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری در نظر گرفته شده است، دانست.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصالت رسانه را در تولید محتوا دانست و بر نقش موثری که رسانه‌های محتوا محور در جریان‌سازی‌ها دارند، تأکید دارند.

براساس آمار اعلام شده، 85درصد رتبه‌های زیر 3هزار کنکور سراسری متعلق به دانش‌آموزان مدارس غیردولتی، استعدادهای درخشان، نمونه دولتی و شاهد است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه پروژه "بهسازی کتاب‌های درسی" در 3 محور انجام می‌شود، درباره اقدامات انجام شده این سازمان برای انجام تغییرات در کتاب‌های درسی مبتنی بر ورود علم نافع توضیح داد.

رئیس دانشگاه آزاد تهران مرکزی گفت: متأسفانه نه تنها در بُعد "جنگ جهانی ارتباطات" موفق نبودیم بلکه در بُعد داخلی نیز موفق عمل نکرده‌ایم.

دادستان تهران گفت: درخواست استعلام سوابق نامزدهای فدراسیون فوتبال به دادستانی تهران واصل شد و به محض وصول این استعلام سوابق این افراد در اختیار مرجع استعلام‌گیرنده قرار گرفت.

از مجموع افرادی که برای اربعین ثبت‌نام کرده‌اند به ترتیب یک میلیون و 440 هزار نفر، 538 هزار نفر، 172 هزار و 70 هزار نفر نفرخواستار خروج از مرزهای مهران، شلمچه، چزابه و خسروی هستند و بیش از 86 هزار نفر نیز مرز هوایی را انتخاب کرده‌اند.

رئیس قوه قضائیه گفت: همه ما باید برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر راهپیمایی اربعین تلاش کنیم؛ لذا مسئولان قضائی استان‌های مرزی که در مسیر زوار اربعین قرار دارند در ارائه خدمات ممکن به زائران اهتمام ویژه داشته باشند.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از راه‌اندازی و افتتاح بوستان "ایرانیان" در خلازیر منطقه 19 تهران طی روزهای آتی خبر داد.

فردی در تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی به دلیل عرضه خارج از شبکه کالا به پرداخت 133 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید با حضور 16 میلیون دانش‌آموز گفت: تعداد دانش‌آموزان رشته ریاضی به نصف رسیده است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.