چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از وقوع سیل در فشم خبر داد و گفت: تا این لحظه بر اثر این حادثه، چهار نفر مصدوم شده‌اند.

سارق جوان که با شوکر و گاز فلفل به ساکنان یک ساختمان در شادمان حمله کرده بود، دسگیر شد.

یک شرکت دانش‌بنیان با حمایت صندوق نوآوری موفق به طراحی و ساخت آزمایشگاهی به منظور ارزیابی الکترومغناطیسی تجهیزات بزرگ صنعتی و انواع خودرو از سبک تا مافوق سنگین شده است. با ساخت این آزمایشگاه، سالانه از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

تحقیقات در رابطه با پرونده مفقودی پیچیده یک زن میانسال در شعبه یازدهم دادسرای امور جرائم جنایی با کشف سرنخ‌های جدید، همچنان ادامه دارد.

بنا بر اعلام رئیس کل دادگستری استان خوزستان، نخستین جلسه دادگاه متهمان حادثه متروپل برگزار شد. هر 21 متهم پرونده از زندان به دادگاه رفتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از پایش بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری مناطق مختلف استان در طی سه روز گذشته و وارد نشدن خسارتی به این اماکن تاریخی بر اثر بارندگی و وقوع سیل خبر داد.

سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: زمان مرخصی برای مادران بیمه شده صاحب دوقلو و بیشتر، 12 ماه در نظر گرفته شده است.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به رسوب ماشین‌های راه‌سازی در انبارهای گمرک، با طرح این پرسش که ضامن و پاسخگوی این تجهیزات که در حال مستهلک شدن هستند، کیست؟ گفت: من باید پاسخگو باشم!

طی حکمی از سوی وزیر آموزش‌وپرورش، "حامد علامتی" به‌عنوان مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منصوب شد.

یکی از قدیمی‌ترین پرده‌های درویشی عاشورایی دوره قاجار همزمان با فرا رسیدن ماه محرم در کاخ گلستان رونمایی شد.

شهردار منطقه 14 با اشاره به اینکه شهرداری منطقه به عنوان معین فیروزکوه انتخاب شده است، گفت: در بحث لایروبی و پاک‌سازی کوچه‌ها، معابر و حتی داخل حیاط خانه‌های شهروندان عوامل کارگری شهرداری تهران مشغول به کار هستند.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت اعلام کرد: بر اساس تحقیقات ملی، تغذیه انحصاری با شیر مادر در کشور در سال 79 بالغ بر 44.1 درصد بود که در سال 89 به 53.1 درصد و در سال 96 به 47.4 درصد رسید.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سرانه جنگل‌های جهان بیش از 60 درصد کاهش یافته است.

رئیس گروه تغییر اقلیم و حفاظت از اتمسفر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با تغییرات اقلیمی و افزایش سالانه میانگین دما، به نظر می‌رسد کشور ما هم سال به سال بیشتر در معرض فعالیت "مونسون" قرار می‌گیرد.

مدیرعامل کانون مخترعین ایران گفت: این کانون بیش از 10 هزار نفر عضو در سراسر کشور دارد و مخترعان این کانون موفق شده‌اند 117 مدال را از مسابقات بین‌المللی اختراعات کسب کنند.

جمع وصولی امسال سازمان تعزیرات حکومتی در حوزه کالا و خدمات، دارو و درمان و قاچاق کالا معادل 8418 میلیارد ریال است که نسبت به پارسال 93 درصد افزایش دارد.