چهارشنبه 18 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اعضای شورای اسلامی شهر تهران به لایحه هزینه‌کرد شهرداری تهران برای مشارکت در مراسم اربعین حسینی در سال جاری رای مثبت دادند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: در چهار ماه نخست سال جاری حدود 117500 نفر از اهداکنندگان خون، اهداکننده بار اول بوده‌اند که حدود 16 درصد از کل موارد اهدای خون را در طی این مدت شامل می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: فردی که با توسل به زور اموال مردم را به سرقت می‌برد باید با اشد مجازات قانونی مواجه شود.

تا زمانی که ابتدایی‌ترین شاخص‌های "عدالت آموزشی" از محیط آموزشی گرفته تا عوامل آموزشی و تربیتی محقق و بطور کامل اجرا نشود، اجرای مصوبه جدید کنکور در حق دانش‌آموزان مدارس عادی بر خلاف سند تحول بنیادین بوده و فاصله با عدالت را بیشتر خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بارش‌های اخیر در شهر تهران گفت: علی‌رغم اینکه این بارش‌ها را داشتیم، اما مشکلات و آبگرفتگی‌ها نسبت به بارندگی‌های قبلی کمتر بود؛ به طوری که در سال گذشته در تهران به محض بارندگی با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شدیم.

تغییرات شدید آب و هوایی جهان تنها در نیمه اول سال 2022، 65 میلیارد دلار خسارت به بار آورد.

سازمان بازرسی کل کشور: محیط زیست به وظایف نظارتی خود در اجرای مقررات مربوطه و بهره‌گیری از ضمانت اجراها در خصوص مستنکفین عمل نکرده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در خصوص دلایل عدم نوسازی بافت فرسوده در تهران در سال‌های اخیر توضیح داد.

سخنگوی آتش نشانی تهران گفت: تعداد جانباختگان سیل امامزاده داوود به 22 نفر رسید.

دبیرکل جمعیت هلال احمر آخرین آمار جان باختگان و شمار مفقودین را در سیلاب‌های اخیر اعلام کرد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از حضور ماموران پلیس تا لحظه آخر عملیات نجات در امامزاده داوود خبر داد.

بیش از 40 مجموعه صنعتی و تحقیقاتی با مشارکت برخی نهاد‌های دولتی برای تکمیل زنجیره ارزش سیلیکون و مشتقات آن به توافق رسیدند. سیلیکون و مشتقات آن نقش تعیین‌کننده‌ای در بومی‌سازی صنایع کشور دارد و تکمیل زنجیره صنایع آن از ضروریات کشور است.

سخنگوی فرمانده انتظامی کل کشور گفت: در پی وقوع سیل در چند استان کشور در همان ساعات اولیه بنا به دستور فرمانده محترم کل انتظامی کشور‌، قرارگاه انتظامی ویژه مناطق سیل‌زده تشکیل شد.

15 مرد جوان که در یک خانه در محله ستارخان زندانی شده بودند، توسط ماموران پلیس آزاد شدند.

سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات کشور به صورت مجزا عملکرد سازمان هواشناسی و مسئله ترک فعل این سازمان در عدم انجام وظایف محوله را در دستور کار قرار داده‌اند.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با اشاره به دلایل لاینحل ماندن مسئله "کودکان کار" گفت: نکته مهم نبود متولی واحد است؛ در طرح ملی باید "متولی واحد" داشته باشیم تا از موازی‌کاری پرهیز و مشخص شود که بهزیستی، نیروی انتظامی، شهرداری، یا... متولی است.