پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

سازمان وظیفه عمومی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مشمولان زلزله‌زده استان هرمزگان که دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ مرداد و شهریورماه 1401را دارند، می‌توانند یک یا دو ماه موعد اعزام خود را تمدید کنند.

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف 744 تن کالای انواع اساسی احتکار شده و دستگیری 637 متهم طی هفته گذشته در کشور خبر داد.

سازمان وظیفه عمومی اعلام کرد: مشمولان زائر عتبات عالیات در ایام مراسم معنوی عرفه می‌توانند برای دریافت مجوز خروج از کشور از تسهیلات ویژه بهره‌مند شوند.

دولت کانادا به منظور جلوگیری از شیوع هاری, ورود سگ از کشورهای مختلف از جمله ایران به کانادا را ممنوع اعلام کرده و قرار است این قانون از ماه سپتامبر اجرایی شود.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر نظارت بر وضعیت فرد بازداشتی و سرکشی از محل بازداشت او بدون اطلاع قبلی، درباره نحوه تعامل مقامات قضائی با ضابطین توصیه‌هایی بیان کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان بهشت حضرت زهرا (س)، همزمان با عید قربان بسته معنوی توسط این سازمان به خانواده متوفیان اهدا خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره مشکلات محدوده‌بندی مدارس برای ثبت‌نام گفت: به آقای کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اعلام می‌کنم موضوع را در دستور کار قرار دهد تا موجب زحمت بیشتر مردم نشود.

با عزیمت 1315 زائر از مدینه منوره به سمت مکه مکرمه پرونده زائران مدینه قبل در حج امسال بسته شد.

نایب‌رئیس هیئت مدیره موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از منظور شدن 38 هزار و 200 میلیارد ریال سود سال مالی 1400 به حساب اعضا خبر داد و گفت: بیش از 6 هزار و 390 میلیارد ریال از این سود که متعلق به اعضای بازنشسته است به صورت نقدی به حساب آنها واریز شده است.

رئیس دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز گفت: رسانه‌ها برای خروج از انفعال، محاصره تبلیغاتی و تحقق راهبرد بازداندگی باید رویکردهای فعلی را از سنتی، انفعالی، واکنشی، سکوت و کوچک‌نمایی به تعاملی، فعال و واقع‌نمایی تغییر دهند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه یکپارچه‌سازی راهکار حل معضلات گردشگری گفت: فناوری‌های نوین در حوزه گردشگری مکمل فعالیت‌های سنتی است.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فردا آخرین فرصت فرهنگیان برای ثبت‌نام بیمه تکمیلی است، گفت: تا کنون 50 درصد بیمه شدگان اصلی ثبت‌نام کرده‌اند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای تحقق سفرهای ارزان‌قیمت در کشور گفت.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: سازمان محیط زیست با هر گونه ساخت‌و‌ساز جدید در "جزیره آشوراده" مخالف است.

در جلسه امروز شورای شهر تهران کلیات طرح "نظام‌نامه مشارکت محله‌ای شهروندان با مدیریت شهری" تصویب شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به مناسبت روز قلم در یادداشتی پیشرفت‌های امروز شهر را مرهون صاحبان قلم دانست.