پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

سخنگوی قوه قضائیه گفت: یکی از موفقیت‌های قوه قضائیه در دوره جدید دریافت و پذیرش نقد بود.

در حالی که رئیس سازمان سنجش پیش از این گفته بود: اگر تا 15 تیر مصوبه کنکوری ابلاغ نشد، کنکور سال 1402 همانند سال 1401 است، به نظر می‌رسد با عدم ابلاغ این مصوبه تا به امروز کنکور 1402 بدون تأثیر قطعی معدل برگزار خواهد شد.

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، تا پایان سال به صورت ماهانه یک خدمت جدید در سامانه حسابرسی برخط به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: انتظار همه از سازمان تعزیرات حکومتی برخورد جدی با تخلفات بازار است و به همین دلیل تعزیرات در صف اول قرار دارد.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: در راستای پنجاه‌و‌هفتمین طرح رعد تهران، 1078 تبهکار در تهران با عملیات‌های پلیسی دستگیر شدند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر اصل تکریم سالمندان و آماده‌سازی شهر برای حضور فعالانه سالمندان، از معاونت‌های مختلف شهرداری تهران خواست موانع زیست‌پذیری شهر تهران را برای سالمندان در حوزه ماموریت‌های خود شناسایی و رفع کنند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری می‌تواند در سد‌معبر، ورود و جمع‌آوری کند اما در بحث کودکان کار این اجازه را ندارد، گفت: درصدی از کودکان کار در استثمار گروه‌های سازمان‌یافته هستند که حتی شاید منفعتی از درآمد آنها به خانواده این کودکان نرسد!

یک کارشناس آب و محیط زیست گفت: کارون در پیک آبی خود سالانه 60 میلیارد مترمکعب آب داشت اما اکنون این آب به سالی 8 میلیون مترمکعب هم نمی‌رسد؛ با این وجود باز هم شاهد هستیم که آب کارون را می‌گیرند تا به اصفهان بفرستند.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری در اجرای پروژه‌های شهری به نحو مطلوب استفاده کرد، گفت: متاسفانه به دلیل اختلاف بین سرمایه‌گذار و شهرداری، گود برج میلاد رها شده است.

معاون مالی و اقتصادی شهری شهرداری تهران، جزئیات فرصت‌های سرمایه‌گذاری شاخص در شهر تهران را تشریح کرد.

امسال 420 میلیون دلار در اردیبهشت و 324 میلیون دلار در خرداد ارز دارو تخصیص یافته اما برای حفظ زنجیره تأمین داروی نیاز به ماهانه 200 میلیون دلار ارز است با این وجود سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی نسبت به تعطیلی خطوط تولید داروی کشور هشدار داده!

یک فعال حوزه گردشگری سلامت مهمترین چالش موجود بر سر راه توسعه گردشگری سلامت را عدم حمایت همه‌جانبه از این صنعت دانست که فعالان این حوزه را با مشکلاتی نظیر اعمال رفتارهای سلیقه‌ای و غیرکارشناسی از سمت نهادهای متولی و حتی برخی سنگ‌اندازیها روبه‌رو کرده

نشست هماهنگی برای عملیاتی کردن تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک در راستای تشخیص HPV، تولید کیت تشخیص سرطان و MPS برگزار شد.

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با اشاره به ثبت 260 هزار مورد حیوان‌گزیدگی در سال گذشته گفت: عمده گزیدگی‌ها توسط سگ های بدون صاحب بوده است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: اگر در آزمون وکالت مرکز وکلا، محاسبات بر اساس نمره تراز صورت نگیرد، رئیس مرکز وکلا باید در کمیسیون اصل نود پاسخگو باشد و ما هم برخورد قانونی را انجام خواهیم داد.

مهلت سررسید بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر برای خبرنگاران پایان شهریور ماه است.