پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

یک مطالعه جدید به رهبری آزمایشگاه لوس‌آلاموس مکزیک نشان می‌دهد که قطب شمال چهار برابر سریع‌تر از سایر نقاط کره زمین در حال گرم شدن است.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: فقدان حضور شورای عالی استان‌ها در مراکز مهم تصمیم گیری، باعث کاهش قدرت شوراها در کشور و نظام تصمیم‌گیری می‌شود، چرا که ما موتور محرک شوراها هستیم و اگر این موتور نیم‌سوز باشد، حرکت شوراها به مشکل خواهد خورد.

آسایشگاه خیریه کهریزک در روز عید سعید قربان آماده دریافت نذورات و دام زنده قربانی خیرین است.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که در حال حاضر بیش از 6000 مورد آبله میمون از 58 کشور گزارش شده و جلسه‌ای اضطراری تشکیل خواهد داد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: باید سازوکارهایی طراحی شود که حتی فرایند مرخصی و عفو و سایر امتیازاتی که برای محکومین مواد مخدر صورت می‌گیرد با یک ملاحظات و بازنگری‌هایی باشد که در نهایت جامعه از آن سود ببرد.

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گفت: گرمایش جهانی تأثیر مستقیم بر اقتصاد کشورها به ویژه کشورهای در حال توسعه خواهد داشت و این تغییرات اقتصادی علاوه بر بخش‌های کشاورزی، انرژی و سلامت, تغییراتی هم در عرضه کالا و خدمات ایجاد خواهد کرد.

تکیه معاون‌الملک یکی از اماکن مهم مذهبی و فرهنگی استان کرمانشاه است که در یک قرن گذشته محل برپایی روضه سیدالشهدا (ع) بوده است؛ از آن به عنوان بزرگ‌ترین تکیه مینیاتوری جهان هم یاد می‌کنند و یک موزه کاشی‌کاری کم‌نظیر در دنیا محسوب می‌شود.

در یک تحقیق جدید، "تست پلاستیک" بسیاری از پستانداران کوچک از جمله جوجه تیغی اروپایی، موش‌های صحرایی قهوه‌ای و موش چوبی مثبت شد.

کانادا قصد دارد حدود 13.6 میلیون دوز واکسن کرونای آسترازنکا را دور بریزد، زیرا نتوانسته است هیچ متقاضی برای آن در داخل یا خارج از کشور پیدا کند.

سرپرست اداره کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: فرایند ثبت‌نام بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان تا 21 تیرماه جاری تمدید شد.

سازمان بازرسی کل کشور در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر در هم شکستن ساختار‌های فسادزا، کارگروه ویژه اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری را تشکیل می‌دهد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش نوشت: ویدئوی منتشر شده با موضوع کودک آزاری مربوط به کشور دیگری است.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح از اختصاص حدود 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای پشتیبانی از اشتغال کارکنان وظیفه‌ای که حین خدمات مهارت کسب کنند، خبر داد.

دادستان کل کشور گفت: صیانت از حقوق عامه را حلقه اتصالی بین دستگاه قضا و شورا‌های اسلامی می‌بینم؛ چه بسا اطلاعات میدانی اعضای شورا‌ها از دید رئیس دادگستری ما پنهان باشد؛ بنابراین شما مطلع کنید، مطالبه کنید و بخواهید، ما انجام می‌دهیم.

دستیار فرمانده سایبری نیروهای مسلح و مشاور عالی فرماندهی کل انتظامی گفت: اهالی قلم را همیشه حرمت نهیم و آنان را قدر بدانیم.

مدیرعامل موسسه خیریه نیکان ماموت از آمادگی این مجموعه برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای هموطنان آسیب‌دیده از زلزله هرمزگان خبر داد.