پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

یک مهندس یمنی با انتشار ویدویی از طرح ساخت یک هتل پرنده به نام "اسکای نیوز" خبر داده است که با استفاده از هوش مصنوعی و موتورهای هسته‌ای هیچگاه فرود نمی‌آید!

حجاج شرکت‌کننده در مراسم برائت از مشرکین، در قطعنامه‌ای 5 ماده‌ای، آزادی قدس شریف را آرمان و اولویت بی‌بدیل امت اسلامی دانستند و هرگونه عادی‌سازی مناسبات با این رژیم جنایتکار را که باعث ایجاد خلل در صفوف یکپارچه مسلمانان می‌شود، محکوم کردند.

محققان آمریکایی براساس یافته‌های خود طی دوران کرونا دریافتند که این دوران آثار منفی بر سلامت روان دانش‌آموزان و سوء رفتار با معلمان در پی داشته است همچنین "تیراندازی در مدارس آمریکا" به بالاترین سطح 20 سال گذشته رسیده است!

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به رئیس دفتر بازرسی امور ویژه این سازمان مأموریت داد تا با همکاری معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی و سازمان حفاظت محیط زیست، ظرف دو هفته وضعیت اجرای قانون هوای پاک را بررسی کنند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه روز گذشته را اعلام کرد.

عضو شورایعالی محیط زیست نوشت: از نظر مهندسی حفاری، آزمایش‌های پمپاژ و کاروتاژ, هیچ مستندات قانع‌کننده‌ای در مورد احیاپذیری ذخایر آب ژرف در کشور وجود ندارد!

دادستان تهران در بازدید از انبار مرکزی اداره‌کل اموال تملیکی استان تهران، وضعیت نگهداری کالاها در این انبار را نامناسب دانست و دستور داد تا مواد اشتغال‌زای موجود در انبار تا پایان تیر ماه امحا شوند!

دستیار اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: باید تدبیری کرد که دانشگاه‌ها به تدریج بتوانند منابع مالی مستقل جذب کنند و بند ناف آنها از بودجه دولت جدا شود؛ دانشگاه‌ها به بودجه عمومی دولت متصل هستند و برای هر دانشجو سالانه 56 میلیون تومان هزینه می‌شود!

مراسم برائت از مشرکین با حضور نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران کشورمان، رئیس سازمان حج و زیارت و جمع کثیری از زائران ایرانی بیت الله الحرام در صحرای عرفات آغاز شد.

معاون نیروی انسانی فراجا با اشاره به اینکه بیش از 50 هزار پلیس افتخاری در این سازمان مشغول انجام وظیفه هستند، گفت: متناسب با ماموریت های سازمانی، جذب نیروی انسانی در فراجا انجام می شود.

فرمانده مرزبانی انتظامی با تأکید بر تسهیل تردد ناوگان تجاری در سه استان هم مرز با کشور افغانستان گفت: فرماندهی مرزبانی برای فعالیت شبانه روزی در گذرگاه های مرزی مشترک با کشور افغانستان آمادگی دارد.

سخنگوی فراجا وضعیت تردد زوار از مرزهای زمینی مهران و شلمچه را تشریح کرد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه گفت: میزان قتل زنان در آمریکا در سال هزار و 800 نفر و میزان مرگ و میر در زندان‌های آمریکا در سال 4 هزار نفر با وضعیت بسیار نامناسب است.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزات بهداشت از عملیات موفقیت آمیز پیوند قلب از طریق انتقال هوایی قلب مردی 26 ساله از مشهد به تهران خبر داد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه روز گذشته را اعلام کرد.

یک زن که 14 سال پیش به جرم قتل خواهرزاده خود به قصاص محکوم شده بود، با بخشش خانواده مقتول و کمک خیرین و واحد صلح و سازش دادسرای تهران از زندان آزاد شد.