چهارشنبه 11 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از پرداخت وام به مستمری‌بگیران این صندوق خبر داد و گفت: مبلغ وام در نظر گرفته شده برای هر فرد 5 میلیون تومان است.

در صورتی که دسترسی به ناوگان حمل ونقل عمومی برای مردم به بهترین شکل ممکن مهیا شود، مردم برای رفت‌وآمدهای خود مجبور به استفاده از خودروهای شخصی نیستند؛ بنابراین آنچه لازم داریم انجام اقداماتی است تا سفرهای درون‌شهری را به سمت حمل و نقل عمومی سوق دهد.

رئیس مرکز تشخیص و میشگیری از جرائم سایبری گفت: ایجاد حس مسئولیت پذیری در کودکان می‌تواند حضور امن تر و مدیریت شده تری را برای کودکان در فضای مجازی به ارمغان آورد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی سازی شهر تهران از آغاز ویژه‌برنامه‌های شهرداری تهران در دو ماه پایانی سال جاری خبر داد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از قرار گرفتن تمام دانشگاه‌های نهادهای مختلف اجرایی زیر نظر وزارت علوم خبر داد و گفت: دانشگاه فرهنگیان از آموزش و پرورش جدا نشده و همچنان زیرنظر این وزارتخانه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مدیرکل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: غذارسانی دستی به حیات وحش می‌تواند از مصادیق حیوان آزاری باشد چرا که این حیوانات به غذارسانی دستی عادت کرده و دیگر نمی‌توانند شکار کنند.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای گرمایش حوزه‌های کنکور و برقراری امنیت گفت: 2 هزار دستگاه سیگنال‌یاب برای شناسایی تجهیزات تقلب استفاده خواهد شد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از ثبت 2300 فقره تصادف در روز گذشته در پایتخت خبر داد.

هوای امروز پایتخت در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

کارشناس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ، وضعیت ترافیک معابر بزرگراهی و اصلی تهران در صبح امروز را تشریح کرد.

یک شرکت فناور، سیستم تزریق ساسپنشن‌های آبی را تولید کرده است که حاوی نانوذرات سرامیکی است و این امکان را فراهم می‌کند که به کمک این دستگاه امکان پوشش‌دهی ذرات سرامیکی نانو محقق می‌شود.

داروخانه 13 آبان یکی از پرمراجعه‌ترین داروخانه‌های سطح پایتخت است که با برخی اشکالات و موانع در ارائه خدمات به بیماران مواجه است اما مسئولان این داروخانه از بهبود روند و تسریع خدمت‌رسانی به بیماران در روزهای آتی خبر می‌دهند.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور در دفتر حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای؛ رئیس دستگاه قضا با وی دیدار کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: 180 محصول دانش‌بنیان در دانشگاه ساخته شده و دستگاه نویگشینی که جراحان مغز و اعصاب با آن کار می‌کنند ساخت ایران است. شرکت‌های دانش‌بنیان افزون بردرآمدزایی، بار بسیاری را از دوش نظام سلامت و کشور برداشته‌اند.

با حکم معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری، "سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس" معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان منصوب شد.

مرکز اورژانس تهران توصیه‌هایی را برای حفظ سلامت شهروندان هنگام تردد در سطح شهر و رانندگی در روزهای برفی اعلام کرد.