یک‌شنبه 15 مهر 1403

تکریم امام خمینی (ره)؛ تکریم از ارزش‌های اسلامی و مانور ولایت مداری است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تکریم امام خمینی (ره)؛ تکریم از ارزش‌های اسلامی و مانور ولایت مداری است

امام جمعه موقت تهران در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) با اشاره به اینکه حضور مردم در این مراسم مانور ولایت مداری است، گفت: تجلیل از امام خمینی (ره) تکریم از خادمان دین و ارزشهای اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با حضور مردم ولایت مدار و انقلابی کرمانشاه امروز شنبه - چهاردهم خرداد ماه 1401 - در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

آیت الله سید احمد خاتمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام عظیم الشأن اظهار داشت: حضور این مردم مانور ولایت مداری و نشان دهنده این است که با وجود سختی ها ما به این انقلاب وفادار هستیم.

امام جمعه موقت تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: درست است که ما در رنج هستیم اما این انقلاب و امام به جان ما بسته است و تا آخرین قطره خون در این مسیر ایستاده ایم.

آیت الله خاتمی با اشاره به حضور هدفمند مردم در مراسم رحلت امام (ه) تصریح کرد: روح و مکتب امام خمینی (ره) زنده است و به گفته آن بزرگوار "تمام مقصد ما مکتب ماست".

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند امام روح انقلاب است، خاطرنشان کرد: اگر یاد امام زنده نباشد انقلاب ما همچون کالبدی است بدون روح؛ در این برهه از زمان رهنمودهای رهبری مثل خورشید تابان می درخشد.

آیت الله خاتمی ادامه داد: تجلیل از امام (ره) تنها تجلیل از یک شخصیت نیست بلکه تجلیل از یک جریان ممتد در طول تاریخ است، تجلیل از جریان خدامحوری است، جریان انبیاء و عشق به خداست. تجلیل از دلدادگی به ارزشهای دینی است.

وی گفت: امام خمینی (ره) در رویارویی با سوسیالیست شرقی از یک سو و لیبرالیست غربی از سوی دیگر دین اسلام را پر آوازه کرد لذا به همین خاطر در زیارتنامه وارث میخوانیم: السَلامُ عَلَیکَ یَا وَارِثَ آدَمَ صَفوَهِ اللَهِ السَلامُ عَلَیکَ یَا وَارِثَ نُوح نَبِیِ اللَهِ السَلامُ عَلَیکَ یَا وَارِثَ اِبرَاهِیمَ خَلِیلِ اللَهِ السَلامُ عَلَیکَ یَا وَارِثَ مُوسَی کَلِیمِ اللَهِ السَلامُ عَلَیکَ یَا وَارِثَ عِیسَی رُوحِ اللَهِ السَلامُ عَلَیکَ یَا وَارِثَ مُحَمَد حَبِیبِ اللَهِ.

خطیب موقت تهران حضور پرشور و حماسی مردم در مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی، مراسم تشییع آیت الله صافی گلپایگانی، آیت الله بهجت و.. نشان دهنده دینداری و ولایت مداری مردم برشمردند و عنوان کرد: دشمنان می گویند مردم به روحانیت پشت کرده اند در حالیکه این یک دروغ بزرگ است.

وی افزود: مجالس سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و حضور مردم در چنین مجالسی تکریم از خادمان دین و تکریم از ارزشهای اسلامی است.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: یکی از شعارهای اصیل انقلاب که هیچگاه ترک نشد شعار"استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" است؛ این سه عنصر به برکت وجود امام (ره) به معنای واقعی کلمه تحقق پیدا کرد. ایثار امام خمینی (ره) امروز به جوان‌های نسل دوم، سوم و چهارم انقلاب منتقل شده و ایران مستقل را مشاهده می‌کنند.

وی گفت: ایران در دوران رژیم خائن پهلوی و قبل از آن هم بیش از صد سال مستعمره انگلیس و آمریکا بود، به برکت جهاد امام عظیم الشأن بود که استقلال را برای ملت ایران به ارمغان آورد و فرمود: "سینه ام در برابر گلوله های شما آماده است".

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ارمغان دیگر امام (ره) آزادی بود، گفت: بعضی ها در فضای مجازی علیه نظام حرفهایی می زنند که واقعیت ندارد و کسانی که در این فضا علیه نظام سخن می گویند امید آن را دارند مورد حمایت غربی ها قرار بگیرند، کسانی که برای تخریب نظام کار می کنند شعار" مرگ بر ضد ولایت فقیه" مختص اینهاست.

وی در ادامه با بیان اینکه ضدیت و کینه در اسلام در دوران پهلوی نمود بالایی داشت، به ارمغان دیگر امام (ره) که"جمهوری اسلامی" بود، اشاره کرد و گفت: در زمان طاغوت دین اسیر اشرار بود، طاغوت درصدد حذف اسلامیت بود، جوجه های صهیونیستی می گفتند دین افیون توده هاست؛ سلام و درود خدا بر امام (ره) که نشان داد دین مایه نشاط و زندگی است و اسلام مایه وحدت در جهان است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ژنرال هایزر در خاطرات خود آورده است که شاه از من که غریبه بودم می‌پرسید که باید چه‌کاری را انجام دهم و شاه در آخرین کتاب پاسخ به تاریخ می‌گوید ای کاش نوکری آمریکایی‌ها را نمی‌کردم که هیچ پستی نبود مگر این‌که با آمریکایی‌ها در میان می‌گذاشتم که این‌ها همه نشان‌دهنده بردگی کامل ایران و ایرانی در دوره پهلوی است.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنانش به مردم سالاری دینی این نظام اشاره کرد: جمهوریت بعد از انقلاب زنده شد، اکنون بیش از 40 مرتبه مردم پای صندوق های رأی حضور یافته اند و در انتخابات مختلف همچون ریاست جمهوری، شورای اسلامی شهر، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان شرکت کرده اند.

وی با اشاره به نقشه های دشمن افزود: مقام معظم رهبری در فتنه 88 از جمهوریت دفاع کرد.

خطیب موقت تهران خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری ترکیب جمهوری اسلامی، ترکیب اتحادی است یعنی نمی شود اجزا را از هم جدا کرد. نه اسلامیت را می شود از جمهوریت جدا کرد و نه بالعکس.

وی با اشاره به تلاش دشمنان در جدایی اسلام از نظام، خاطرنشان کرد: "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" یادگار امام عظیم الشان است و این مردم به بهانه مشکلات اقتصادی هیچگاه مقابل نظام نمی ایستند و نخواهند ایستاد.

انتهای پیام /