دوشنبه 16 مهر 1403

حسین قاسم پور و محمد صالح فیضی جانبازان 70 درصد آسمانی شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حسین قاسم پور و محمد صالح فیضی جانبازان 70 درصد آسمانی شدند

تهران - ایرنا - حسین قاسم پور سجاسی از استان زنجان و محمد صالح فیضی از استان آذربایجان غربی جانبازان 70 درصد به یاران شهیدشان پیوستند.

جانباز «حاج حسین قاسم پور سجاسی» پس از تحمل سال‌ها درد و رنج ناشی از جراحات، دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

گفتنی است پیکر مطهر این یادگار دفاع مقدس در جوار امامزاده ابراهیم (ع) شهر سجاس از توابع شهرستان خدابنده در کنار دیگر همرزمانش شهیدش به خاک سپرده شد. جهت حفظ سلامتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مراسم خاصی برای گرامیداشت شهید والامقام حاج حسین قاسم پور سجاسی برگزار نخواهد شد. لازم به ذکر است این شهید والامقام دوم شهریور ماه سال 1309 دیده به جهان گشود و با آغاز جنگ تحمیلی از سوی بسیج راهی جبهه شد. شهید حاج حسین قاسم پور سجاسی در 12 اسفندماه سال 1362 در منطقه بصره عراق بر اثر اصابت ترکش به درجه جانبازی نایل آمد.

«محمد صالح فیضی» جانباز 70 درصد به همرزمان شهیدش پیوست

جانباز «محمد صالح فیضی» پس از تحمل سال‌ها رنج مجروحیت به همرزمان شهیدش پیوست.

این شهید بزرگوار سال 1341 در خانواده‌ای مومن و متدین چشم به جهان گشود و به عنوان سرباز وظیفه سپاه 17 اسفند 1366 در حین مأموریت رزمی در محل خاکی بیک تکاب بر اثر سقوط از کوه از ناحیه کمر قطع نخاع شد و به درجه جانبازی نائل شد.

پیکر شهید «نسیم افغانی» در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد

پیکر مطهر شهید «نسیم افغانی» با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در روضه منوره حرم مطهر رضوی طواف و در حجره 170 صحن آزادی به خاک سپرده شد. در راستای قدرشناسی از ملت افغانستان که جان خود را برای انقلاب اسلامی ایران در طبق اخلاص گذاشتند، پیکر این شهید مطهر به دستور فرمانده کل قوا و با حضور تنی چند از مسئولان و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در بارگاه ملکوتی امام علی ابن موسی الرضا (ع) به خاک سپرده شد.

مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید وحدت آفرین، با حضور مسئولان، خادمان بارگاه منور رضوی و خانواده شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد. شهید «نسیم افغانی» فرزند میرزا محمد، تابعه کشور افغانستان، در سن 31 سالگی از لشکر 5 نصر خراسان عازم جبهه‌های نبرد علیه رژیم بعث عراق شد و پیکر مطهرش در منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص و شناسایی شد. گفتنی است؛ حرم مطهر رضوی میزبان پیکر 90 شهید دفاع قدس، ترور، منا و انقلاب است.

*س_برچسب‌ها_س*
حسین قاسم پور و محمد صالح فیضی جانبازان 70 درصد آسمانی شدند 2
حسین قاسم پور و محمد صالح فیضی جانبازان 70 درصد آسمانی شدند 3
حسین قاسم پور و محمد صالح فیضی جانبازان 70 درصد آسمانی شدند 4