پنج‌شنبه 19 مهر 1403

دارایی و ثروت

دارایی و ثروت

خبرگزاری دانشجو

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو: در روز‌های اخیر بانک مرکزی و مسئولان آن آمار‌هایی از وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی ارائه کرده است که تمام آن‌ها نشان دهنده بهبود شرایط اقتصادی کشورمان در دو سال گذشته دارد. بر این اساس، میزان رشد اقتصادی کشورمان در سال‌های 1401 و 1402 با احتساب نفت به ترتیب 4 و 4.4 درصد بوده است. این در حالی است که متوسط رشد اقتصادی در دولت دوازدهم (دولت دوم حسن روحانی)...

وب‌گاه خبر آنلاین

تجارت‌نیوز نوشت: پیش بینی قیمت دلار این روزها تبدیل به چالش جدی معامله‌گران بازار ارز شده است. قیمت دلار به ویژه طی یک ماه گذشته در محدوده سقف کانال 48 هزار تومانی تا کف کانال 49 هزار تومانی گرفتار بوده و شهریورماه را نیز به همین شکل آغاز کرده است. اما آیا طبق برخی پیش‌بینی‌ها، قیمت دلار از ماه جاری استارت یک روند صعودی را خواهد زد یا همچنان در پنجه بازارساز گرفتار می‌ماند؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در شرایط کنونی عده ای از معامله گران تصور می کنند که خبر کشته شدن فرمانده واگنرها ممکن است بر روی قیمت دلار در روز جاری تا حدودی اثر گذار باشد. اوایل تیر ماه سال جاری بود که با خبر ناآرامی در روسیه و کودتای گروه شورشی واگنرها قیمت دلار در تهران جهش قابل توجهی را تجربه کرد و در حول و حوش 1500 تومان گران شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بانک مرکزی در بخشنامه ارزی جدیدی در مورد واردکنندگان کالاهای اساسی اعلام کرد، تسهیلات ارزی دریافت شده از سوی واردکنندگان با نرخ 28500 تومانی، در صورت تخلف از قیمت گذاری با نرخ بازار مبادله تسویه خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم

بانک مرکزی در بخشنامه ارزی جدیدی در مورد واردکنندگان کالاهای اساسی اعلام کرد، تسهیلات ارزی دریافت شده از سوی واردکنندگان با نرخ 28500 تومانی، در صورت تخلف از قیمت گذاری با نرخ بازار مبادله تسویه خواهد شد.

خبرگزاری مهر

نماینده وزیر راه و شهرسازی در حوزه امور نهضت ملی مسکن گفت: برای حل مشکلات مالی ساخت مسکن در حال تهاتر زمین و نفت با مصالح و تجهیزات هستیم تا شرکت های خصوصی در این زمینه ورود کنند.

خبرگزاری مهر

رئیس سازمان مالیاتی گفت: 6 شرکت دلال در حوزه آهن قراضه با فرار مالیاتی 700 میلیار تومانی شناسایی شده است؛ 14 هزار میلیارد تومان صورتحساب صوری از 2 نفر کشف شده است.

وب‌گاه عصر ایران

ضریب جینی که بیانگر فاصله طبقاتی است در سال گذشته کاهش یافت یعنی فاصله ثروتمندان و فقرا در سال گذشته نسبت به سال 99 و 400 کمتر شده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور گفت: ایران دارای 19 میلیون و 100 هزار هکتار منطقه حفاظت شده است که بر اساس استاندار‌های جهانی هر هزار هکتار یک محیطبان نیاز دارد.

وب‌گاه گسترش

منطقه آزاد اروند، در نمایشگاه عرضه بسته‌های سرمایه‌گذاری و تولیدات صادرت محور ایروان اکسپو در کشور ارمنستان شرکت خواهد کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وزیر اقتصاد گفت: با حذف ارز ترجیحی و پرداخت یارانه نقدی 300 و 400 هزار تومانی کف درآمدی افراد افزایش پیدا کرد و این فاصله درآمدی کم شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آنطور که برخی از معامله گران مدعی هستند، روند کاهشی قیمت سکه در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب هم ادامه پیدا کرد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر با اشاره به برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران که در دستور کار مجلس شورای اسلامی است، گفت: آیا این برنامه و برنامه‌های دیگر تحولی که در کشور تدوین و تصویب می شود؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اگر بعد از خوردن پنیر ناراحتی هایی در شکم تان مانند نفخ گاز، معده یا اسهال پیدا کردید، احتمالاً بدنتان مقاوم به لاکتور شده یا به آن حساسیت دارد.